۲۲ تیر ۱۳۸۹، ۱۲:۴۸

امسال عملیات ساخت دو بیمارستان در بوشهر اجرا می شود

امسال عملیات ساخت دو  بیمارستان در بوشهر اجرا می شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از آغاز عملیات ساخت دو بیمارستان و یک مرکز بهداشتی درمانی در شهرهای بوشهر، دیر و اهرم در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، حیدر عزیزنژاد ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال عملیات ساخت بیمارستان دیر، احداث مرکز بهداشتی درمانی شهید رجایی اهرم، عملیات ساخت بیمارستان جدید 200 تختخوابی که جای بیمارستان فاطمه‌زهرا(س) بوشهر ساخته می شود، آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از پروژه‌ های مهمی که امسال آغاز خواهد شد ساخت واحد بین ‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سایت پردیس دانشگاه است.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: کارهای مطالعاتی دانشکده دندانپزشکی نیز انجام شده و کارها به سرعت در حال پیشرفت است و به ‌زودی این پروژه به قرارگاه خاتم که قرار است مجری این طرح باشد واگذار می‌ شود.

عزیزنژاد گفت: علاوه بر این کلنگ احداث سالن آمفی تئاتر و کتابخانه در سایت پردیس دانشگاه تا پایان تیرماه به زمین زده ‌خواهد شد به ‌زودی کار ساخت سالن سرپوشیده ورزشی و استخر در این سایت نیز آغاز می ‌شود.

وی از راه‌ اندازی کلینیک تخصصی شماره 2 این دانشگاه خبر داد و گفت: خرید ساختمان این کلینیک انجام در حال انجام است که امیداوریم با بهره برداری از آن سطح خدمات بهداشتی و درمانی آن در استان افزایش پیدا کند.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان این که به گفته سازمان مسکن و شهرسازی بیمارستان 200 تختخوابی بوشهر 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این بیمارستان پس از تکمیل بنایی در اسرع وقت تجهیز و به بهره برداری خواهد رسید.

عزیزنژاد به اعتبارات این دانشگاه در سال جاری اشاره کرد و گفت: اعتبارات کلی امسال این دانشگاه حدود 690 میلیارد ریال تعیین شده است که نسبت به سال گذشته 72 درصد رشد داشته است.

وی با بیان این که این میزان اعتبار نسبت به سایر دانشگاه‌ها رشد بسیار خوبی داشته است، افزود: البته اعتبار بند سایر بودجه از 21 درصد به 51 درصد رسیده است که 30درصد رشد نشان می ‌دهد ولی با این همه در بین دانشگاه‌ های علوم پزشکی، این دانشگاه از پایین جدول بندی بودجه در ردیف چهاردهم قرار دارد.

وی با بیان این که اعتبارات این دانشگاه کفاف هزینه های این دانشگاه را نمی دهد، اظهار داشت: بودجه دانشگاه باید بهبود پیدا کند چراکه درآمدهای اختصاصی دانشگاه بدلیل محرومیت منطقه و شرایط آب و هوایی پایین‌ است و این مسأله را به وزارتخانه منعکس کرده ‌ایم .

عزیزنژاد در خصوص پیشنهادات ارائه شده به سفر سوم ریاست جمهوری گفت: در سفر سوم ریاست جمهور و هیئت دولت به استان 13 پیشنهاد را مطرح خواهیم کرد و امیدواریم جزو مصوبات قرار بگیرد که از جمله این پیشنهاد ها می ‌توان به توسعه و ارتقای استانداردهای مراکز بهداشتی درمانی، تهیه اعتبارات لازم برای ساخت بیمارستان جدید 200 تختخوابی به جای بیمارستان فعلی فاطمه ‌زهرا(س) بوشهر که مجوز آن صادر شده است، می باشد. 

کد خبر 1115912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha