۲۸ تیر ۱۳۸۹، ۱۴:۳۸

کوثری در گفتگو با مهر:

ریشه‌های صدور قطعنامه598 / مهمترین دلیل پیروزی ایران حفظ تمامیت ارضی است

ریشه‌های صدور قطعنامه598 / مهمترین دلیل پیروزی ایران حفظ تمامیت ارضی است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با اشاره به ریشه های صدور قطعنامه 598 در سال 1367، گفت: بهترین دلیل برای پیروزی جمهوری اسلامی ایران در پذیرش قطعنامه 598 جدا نشدن حتی یک وجب از خاکمان بود.

اسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره پذیرش قطعنامه 598 از سوی جمهوری اسلامی ایران در مردادماه سال 1367، اظهار داشت: در حقیقت صدورقطعنامه  598 از سال 1364  کلید خورد و در سال 1365 که  رزمندگان اسلام موفقیتهای زیادی را درعملیاتهای والفجر8 و کربلای5 کسب کردند بطوریکه از نقاط جنوب وشرق به شهر بصره نزدیک شدیم، موضوع صدور قطعنامه به اوج خود رسید.

وی با اشاره به اینکه غرب در سال 1365 از پیروزی ایران در جبهه های نبرد حق علیه باطل به وحشت افتاد و در صدد صدور قطعنامه ای برآمد تا بتواند از این طریق جلوی پیروزی های رزمندگان اسلام را بگیرد، گفت: براین اساس ابتدا پیش نویسی از قطعنامه 598 ارائه کرد و بعد از آن نیز مسئولان آن را بررسی کردند.

این سردار دوران دفاع مقدس اضافه کرد: پس از بررسی های مختلف بالاخره در سال 1367 مسئولان سیاسی وقت با توجه به ابعاد این موضوع پیشنهاد پذیرش قطعنامه را خدمت امام(ره) بردند و گفتند که شرایط هم اکنون به گونه ای شده است که دیگر پیشرفتی در جنگ نداریم و اگر جنگ ادامه پیدا کند وضعیت در نهایت به نفع ما نخواهد بود.

وی ادامه داد: حضرت امام(ره) هم پس از اطلاع از مسائل بوجود آمده قطعنامه 598 را در سال 1367 پذیرفتند بطوریکه از آن مقطع به بعد آتش بس انجام گرفت و به ظاهر جنگ تمام شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس دربیان چرایی پیروزی ایران در پذیرش قطعنامه 598 عنوان کرد: پیروزی ایران در پذیرش قطعنامه 598 از این جهت است که در 8 سال دفاع مقدس ما حتی یک وجب از خاک خود را به عراق ندادیم در حالی که ارتش بعث عراق ادعا می کرد که 3 روزه می تواند استان خوزستان را از ایران جدا کند و 7 روزه به تهران برسد.

کد خبر 1119326

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha