۳۰ تیر ۱۳۸۹، ۱۳:۰۰

تعیین فرصت برای رفع موانع احداث بیمارستان تامین اجتماعی در تبریز

تعیین فرصت برای رفع موانع احداث بیمارستان تامین اجتماعی در تبریز

تبریز - خبرگزاری مهر: سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به ناکامی استانداری در تامین زمین بیمارستان جدید این مرکز، از تعیین فرصت برای سازمانهای دولتی جهت رفع مشکل زمین این بیمارستان خبر داد.

سید حسن سیدی در گفتگو با خبرنگار مهر در تبریز افزود: عملیات ساخت بیمارستان 300 تختخوابی جدید تامین اجتماعی که جز مصوبات دور دوم سفرهای استانی هیئت دولت به آذربایجان شرقی در سال 87 است به علت ناکامی مسئولان آذربایجان شرقی در تامین زمین این بیمارستان همچنان بلاتکلیف است.

وی اظهار داشت: مدیران ارشد استانداری با وجود تلاشهای زیاد، به دلیل محدودیت زمین در داخل شهر موفق نشده اند زمین مورد نیاز بیمارستان یادشده را تامین کنند و بر همین اساس در جلسه اخیری که با معاونت عمرانی استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد مقرر شد فرصتی برای سازمان هایی که قبلاً با هماهنگی استانداری، زمین دریافت کرده اما کاری از پیش نبرده اند، تعیین شود تا به محض پایان یافتن این مدت زمین مورد نیاز بیمارستان از آنها تحویل و کار ساخت بیمارستان شروع شود.

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد که با تامین زمین مورد نیاز از سوی استانداری، کلنگ عملیات ساخت این بیمارستان تا پایان امسال به زمین زده شود.

درمانگاه تامین اجتماعی در کلیبر ساخته می شود

وی  گفت: کار ساخت درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان کلیبر نیز که به تصویب هیئت دولت رسیده است تا پایان امسال شروع خواهد شد.

راه اندازی پلی کلینک تخصصی بیمارستان عالی نسب

سیدی با بیان اینکه بیمارستان عالی نسب در زمان حاضر جوابگوی بیماران حتی در بخش سرپایی نیست، از احداث پلی کلینیک تخصصی در این بیمارستان خبر داد و گفت: احداث این پلی کلینیک در دستور کار امسال مدیریت درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گنجانده شده است.

به گفته وی، نقشه های مربوط به احداث این پلی کلینیک آماده شده و در حال حاضر پروانه های لازم به تدریج صادر می شود.

رشد اعتبارات پیش بینی شده در حوزه درمان

سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این گفتگو اعتبار پیش بینی شده در سال 89 در بخش درمان مستقیم را 70 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش نشان می دهد.

وی خاطر نشان کرد: رقم پیش بینی شده در بخش درمان غیرمستیقم برای امسال نیز 96 میلیارد تومان است که نسبت به پارسال 20درصد رشد دارد.

کمبود نیروی متخصص در مراکز درمانی تامین اجتماعی

سیدی برخی اظهارات درباره کمبود نیروی متخصص به ویژه در زمینه کار با تجهیزاتی نظیر ام آر آی (MRI) را به صورت ضمنی تائید کرد و گفت: مجوز جذب نیرو برعهده سازمان مرکزی بوده و تحقق آن مستلزم تائید هیئت دولت است که اقداماتی در این خصوص در دست انجام است.

وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به 550 نفر در روز در بیمارستان عالی نسب تبریز اظهار داشت: سرویس دهی رایگان به افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در این بیمارستان باعث شده است ارائه خدمات با تاخیر مواجه شود.

وی همچنین افزود: بیمارستان عالی نسب برای نیازهای 20 سال پیش طراحی و اجرا شد و اکنون این بیمارستان نیازمند توسعه است که تحقق آن به تخصیص اعتبار و جذب نیروی انسانی متخصص وابسته دارد.

اجرای طرح پزشک معین با تغییراتی ادامه دارد

سیدی همچنین از ایجاد تغییرات عمده در اجرای طرح "پزشک معین" در تبریز خبر داد و گفت: در قالب اجرای این طرح هم اکنون به جای پزشک، یک پرستار با تجهیزات لازم بر سر بالین بیمار حاضر شده و در صورت احساس ضرورت،‌ پزشک نیز جهت ارائه خدمات به محل اعزام می شود.

وی بدون اشاره به افراد حائز شرایط استفاده از خدمات طرح پزشک معین‌ گفت: شماره تماس 3371688-0411برای ارائه اطلاعات بیشتر و اعزام پرستار و پزشک بر سر بالین بیمار تعیین شده است.

 

سیدی همچنین بروز برخی تخلفات از سوی پزشکان و داروخانه های طرف قرارداد تامین اجتماعی را رد نکرد و گفت: شاکیان می توانند به صورت حضوری در دفتر اسناد پزشکی استان حاضر شده و طرح شکایت کنند، ضمن اینکه شماره تلفن این دفتر آماده پاسخگویی به همشهریان در خصوص هر گونه نارسایی و کوتاهی در خدمات ارائه شده است.

کد خبر 1120572

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha