۳۱ تیر ۱۳۸۹، ۱۳:۳۵

کره شمالی:

رزمایش کره جنوبی و آمریکا تهدیدی بزرگ برای صلح جهانی است

رزمایش کره جنوبی و آمریکا تهدیدی بزرگ برای صلح جهانی است

سخنگوی هیئت اعزامی کره شمالی در هانوی، رزمایش دریایی برنامه ریزی شده میان کره جنوبی و آمریکا را تهدیدی بزرگ برای صلح جهانی قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ری تونگ ایل" سخنگوی هیئت اعزامی کره شمالی به هفدهمین نشست وزیران امور خارجه منطقه آسیا در هانوی پایتخت ویتنام امروز پنجشنبه گفت: رزمایش دریایی برنامه ریزی شده میان کره جنوبی و آمریکا تهدیدی بزرگ برای صلح جهانی است و تحریمهای جدید در راستای سیاست خصمانه این دو کشور در قبال پیونگ یانگ است.

وی افزود: رزمایش دریایی برنامه ریزی میان کره جنوبی و آمریکا نه تنها تهدیدی بزرگ برای صلح و امنیت جهانی است، بلکه صلح و امنیت شبه جزیره کره را به خطر می اندازد.

این درحالی است که "رابرت گیتس" وزیر دفاع آمریکا و همتای کره جنوبی اعلام کردند که این رزمایش پیامی آشکار را برای کره شمالی مبنی بر ضرورت پایان دادن به رفتار تجاوزگرانه این کشور به همراه دارد.

در حالیکه مقامات عالیرتبه آمریکایی از رزمایش نظامی مشترک ایالات متحده و سئول به عنوان ارسال پیامی قوی برای بازدارندگی هسته ای کره شمالی یاد کرده اند، بیانیه 9 ژوئن (18 تیر) سازمان ملل متحد اعلام کرد که پیونگ یانگ در غرق شدن ناو جنگی چئونان در 26 مارس (6 فروردین ) که به کشته شدن 46 ملوان کره جنوبی انجامید، مقصر نبوده است.

همچنین رابرت گیتس اخیرا در جمع نظامیان ایالات متحده در اردوگاه کیسی در کره جنوبی اعلام کرده بود: در رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی که اواخر این ماه در سواحل شبه جزیره کره برگزار می شود، 10 کشتی آمریکایی، هشت ناو کره جنوبی و چندین جنگنده شرکت می کنند.

کد خبر 1121275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha