۱ مرداد ۱۳۸۹، ۱۲:۲۷

کلباسی:

یک ششم قرآن به موضوع مهدویت مربوط می شود

یک ششم قرآن به موضوع مهدویت مربوط می شود

قم - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز تخصصی مهدویت یک ششم آیات قرآن کریم را مربوط به مسئله مهدویت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، حجت الاسلام مجتبی کلباسی، شامگاه پنجشنبه در دومین نشست از سلسله نشست‌های مهدویت که در پنجمین جشنواره ملی فرهنگی هنری طلیعه ظهور با موضوع مهدویت در قرآن برگزار شد، گفت: قرآن مجید کتابی است جامع و کامل که هر آنچه که مورد نیاز بشر است در آن بیان شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتا موضوع مهدویت که مرتبط با آخر الزمان و سرنوشت انسان‌ها و اهداف انبیا‌، اولیا و عدالت خواهان است باید در قرآن جایگاه بلندی داشته باشد که همینطور هم هست.

این استاد حوزه با بیان اینکه یک ششم قرآن به موضوع مهدویت مربوط می‌شود، افزود: در یک نگاه جامع به 6236 آیه قرآن کریم متوجه ارتباط عمیق آیات بسیاری از آن با موضوع مهدویت و لزوم انتظار می‌شویم.

وی با تأکید بر تکرار مسئله مهدویت و لزوم انتظار در آیات و روایات متواتر تصریح کرد: مهدویت موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد که هر کدام از آیات مرتبط قرآن با آن به بیان ابعاد مختلفی از این وعده الهی می‌پردازد.

حجت الاسلام کلباسی خاطرنشان کرد: بر حسب روایات 124 هزار پیامبر برای هدایت انسان‌ها در دوران‌های مختلف برگزیده شده‌اند که تنها نام 25 پیامبر از این تعداد در قرآن کریم آمده است که البته همه این انبیاء بر آمدن کسی که عدالت را در جهان برقرار می‌کند تأکید داشته‌اند.

وی با اشاره به برخی برداشت‌ها و تفسیرهای نادرست از آخرالزمان که در برخی مکاتب و کشورها غالب شده است، گفت: چیزهایی که دیگران برای آینده می‌سازند و ترسیم می‌کنند بنایش بر باد است و هیچ پایه و اساس اعتقادی و دینی ندارد.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: تا کنون 10 هزار فیلم کوتاه و بلند در رابطه با آخرالزمان و اتفاقاتی که به غلط به عنوان فرارسیدن آخرالزمان در سال 2012 توسط برخی از طالع بینی‌ها بیان شده است، در غرب ساخته شده که متأسفانه برخی از مردم نیز این مسائل دروغ را باور کرده‌اند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: در این فیلم‌ها به غلط سال 2012 را آخرالزمان معرفی کرده‌اند و براساس آیین اسلام آخرالزمان، زمان تحقق وعده الهی و مرسلین در جهان است.

وی با بیان روایتی از پیامبر (ص) گفت: وعده داده شده است که اگر تنها یک روزهم از جهان باقی مانده باشد، فردی از نسل پیامبر و هم نام ایشان برای برقراری عدل الهی در جهان برانگیخته می‌شود که این روایت بیانگر جایگاه منجی و لزوم انتظار مومنان است.

کلباسی با تأکید بر ویژگی‌های عصر انتظار افزود: در روایات آمده است که اگر مؤمنان در عصر انتظار بر مشکلات صبر کنند به مانند کسانی هستند که در رکاب حضرت محمد (ص) قرار داشتند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم مطالعه آثار و کتابهای موجود در رابطه با منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) ادامه داد: پیروزی حق بر باطل و تحقق عدالت الهی وعده الهی است و کسانی که در این مسیر قرار نگیرند زیان کرده‌اند.

کد خبر 1121591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha