۲ مرداد ۱۳۸۹، ۱۵:۲۸

اعتبار گواهینامه‌های فنی و حرفه‌ای 5 ساله است

سرپرست سازمان فنی و حرفه ای کشور مدت زمان اعتبار گواهینامه های مهارتی را 5 سال اعلام کرد و گفت: پس از سپری شدن این مدت، افراد مورد تعیین صلاحیت مجدد قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرمحمد پرویز با اعلام اینکه اعتبار گواهینامه های فنی و حرفه ای حداکثر 5 سال است، گفت: آموزشهای مهارتی فنی و حرفه ای گامی مهم و موثر در راستای ارتقای کیفیت، کاهش ضایعات و دستیابی به امنیت، رفاه و عزت نفس برای شخص دارای مهارت است.

سرپرست سازمان فنی و حرفه ای یکی از اهداف بزرگ آموزشهای مهارتی را تبدیل دانایی به توانایی در جوانان دانست و اظهار داشت: آموزشهای فنی و حرفه ای نه تنها در داخل کشور بلکه در تمام دنیا جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است.

پرویز تصریح کرد: به دلیل گذر، تغییر جهان و پیشرفت آن، اعتبار گواهینامه های مهارتی فنی و حرفه ای حداکثر 5 سال خواهد بود که پس از آن فرد باید در آزمون تعیین صلاحیت مجدد شرکت کند.

وی گسترش آموزشهای مهارتی در همه سطوح را خواستار شد و افزود: با تشکیل سازمان ملی مهارت تمامی آموزشهای فنی در سطح کشوراز یک مدیریت و برنامه درسی واحد تبعیت خواهند کرد که در این خصوص، مصوبه شورایعالی اداری نیز ابلاغ شده است.

کد خبر 1122293

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha