۷ مرداد ۱۳۸۹، ۱۳:۱۵

به اتهام جاسوسی برای اسرائیل/

دومین کارمند شرکت مخابراتی"آلفا" به دادگاه نظامی لبنان تحویل داده شد

دومین کارمند شرکت مخابراتی"آلفا" به دادگاه نظامی لبنان تحویل داده شد

دادستان لبنان دومین کارمند شرکت خدماتی تلفن همراه "آلفا" را به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی متهم کرد و وی را تحویل دادگاه نظامی داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه های الجزیره و المنار، لبنان کشف شبکه های جاسوسی را ضربه مهلک به رژیم صهیونیستی قلمداد کرده است.

منابع قضایی لبنان اعلام کردند : "طارق ربعه" کارمند این شرکت در صورت محکوم شدن با مجازات اعدام روبرو خواهد شد.

منابع امنیتی گفتند : ربعه مهندس مخابرات از سال 1996 در شرکت آلفا کار می کرد و گمان می رود از سال 2001 کار برای سازمان اطلاعات اسرائیل را آغاز کرده است.

به گفته این منابع، ربعه عادت داشت ماهی دو بار از لنبان خارج شود و هر بار که بر می گشت، حداقل ده هزار دلار پول نقد به همراه داشت.

ربعه روز 12 جولای گذشته دستگیر شد، دستگیری وی دو هفته پس از بازداشت "شربل قزی" کارمند ارشد شرکت آلفا به اتهام جاسوسی برای اسرائیل صورت گرفت، قزی به دادگاه نظامی لبنان ارجاع داده شد و در صورت محکومیت، حکم اعدام علیه وی صادر خواهد شد.

میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان خواستار اشد مجازات جاسوسان شده است به طوری که دولت نیز با ضرورت اجرای احکام اعدام صادره درباره جاسوسانی که اتهامشان ثابت شده، موافقت کرده است.

لبنان بازداشت جاسوسان را ضربه بزرگی به شبکه های جاسوسی رژیم صهیونیستی قلمداد و اعلام کرد بسیاری از افراد مظنون به تعیین اهدافی که رژیم اسرائیل در جنگ 33 روزه 2006 بمباران کرده بود، کمک کردند.

حزب الله لبنان نیز اعلام کرده است اسرائیل ممکن است از کارمندان مخابرات برای دستکاری ادله مانند ضبط مکالمات تلفنی برای وارد کردن آن در موضوع ترور رفیق الحریری نخست وزیر اسبق لبنان با هدف منحرف کردن روند تحقیقات به نفع خود استفاده کرده باشد.

بازداشت جاسوسان رژیم صهیونیستی در چارچوب بازجویی های گسترده ای صورت گرفته است که از آوریل سال گذشته تا کنون به دستگیری بیش از 50 نفر منجر شده است، با این حال رژیم صهیونیستی در قبال دستگیری جاسوسان خود همچنان سکوت کرده است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با هشدار درباره خطرات بزرگ شبکه های جاسوسی و مزدوری رژیم صهیونیستی در لبنان بر ضرورت مقابله جدی دستگاههای قضایی و امنیتی با این پدیده خطرناک و اعدام مزدوران این رژیم تاکید کرده است.

کد خبر 1124952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha