۱۰ مرداد ۱۳۸۹، ۱۵:۲۳

قالیباف :

طرح تفصیلی شهر تهران تا پایان تابستان تکمیل می شود

طرح تفصیلی شهر تهران تا پایان تابستان تکمیل می شود

شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر گفت: تا پایان آذرماه نقشه های دیجیتالی به روز شهر تهران آماده می شود و طرح تفصیلی نیز تا پایان شهریور ماه به اتمام می رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای اسلامی شهر تهران امروز یکشنبه در اولین جلسه بعد از تعطیلات تابستانی پذیرای شهردار تهران بود تا نسبت به تذکرات اعضای شورای اسلامی شهر تهران در مورد تخلفات ساختمانی در شهرداری که طی جلسات متعددی عنوان شده بود گزارشی ارائه دهد.

محمدباقر قالیباف طی گزارشی گفت: تذکر برخی اعضای شورا به موضوع پرونده ساختمانی فرمانیه وارد است و شهرداری تراکم اضافه داده است ولی خوشبختانه طی جلساتی که با مالک گذاشته شد اصلاحات پروانه ساختمانی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پروانه ساختمانی حقوق مکتسبه است افزود: سعی شد کار به گونه ای پیگیری شود تا کمترین بار حقوقی برای شهرداری داشته باشد.

شهردار تهران در خصوص اینکه چرا پروژه متوقف نشده است گفت: پرونده به دلیل عملیات گودبرداری که صورت گرفته بود و احتمال ریزش وجود داشت و همچنین قرارگیری پروژه در حاشیه فرمانیه متوقف نشد، لذا بلامانع بودن عملیات ساختمانی تا سطح منفی یک صادر شد و در این فرصت نیز مالک راضی شد تا پروانه ساختمانی عوض شود و ساخت و ساز در چهار طبقه انجام شود.

قالیباف در ادامه گزارش خود اظهارداشت: در شهرداری به موضوعات باید از دو منظر نگاه کرد گاهی تخلفات صورت گرفته اشتباهی بوده و قابل اصلاح است و زمانی اشکالات وارده جنبه فساد و سوءاستفاده دارد که با اصلاح هم کار انجام نمی شود.

وی تاکید کرد: در خصوص این پرونده اشتباه صورت گرفته و کار قابل اصلاح است.

شهردار تهران گفت: روند عمومی شهرسازی در شهر تهران نسبت به گذشته روبه بهبود است.

وی با اشاره به شفاف سازی در شهرسازی گفت: اگر در شهرداری بخواهیم به یک موضوع افتخار کنیم آن هم شفاف سازی شهرسازی است که با راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیکی به این مهم است یافته ایم.

قالیباف با اشاره به اینکه نظارت حق شورا است گفت: در خصوص این موضوع پیگیری لازم صورت گرفته و اصلاح کار هم انجام شده است و اگر در جایی اشکالی وارد باشد به طور طبیعی شهرداری می پذیرد.

دکتر حمزه شکیب، رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران در خصوص این گزارش گفت: این بحث صرفا یک تکلیف است و اگر این موضوعات به صورت موردی مطرح می شود دلیل آن نیست که زحمات فراوان شهرداری را زیر سوال ببریم.

وی با یادآوری این موضوع که شهر یک سری اسناد بالا دستی دارد اظهار داشت: انتظار شورا این است که ضوابط این اسناد بالادستی رعایت شود و اینگونه نباشد که بازهم عملا گفته شود که ما این قوانین را رعایت نمی کنیم.

شکیب گفت: نادیده گرفتن درخواستهای شورا و رعایت نکردن مصوبات موجب تضعیف شدن جایگاه شوراها می شود.

وی با اشاره به اینکه در این پرونده تخلفاتی صورت گرفته است افزود: در این ملک 70 اصله درخت موجود بود که در ابتدا باید مجوز باغ بودن یا نبودن آن در کمیسیون باغات مطرح می شد. همچنین در خصوص جابجایی درختان نیز باید پرونده به کمیسیون ماده 7 ارجاع می شد که تمام این کارها در خود شهرداری تصمیم گیری شده است.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز در خصوص این گزارش گفت: شورا براساس وظایف ذاتی خود باید بر عملکرد شهرداری نظارت داشته باشد و اگر موضوعی را مطرح می کند باید با خلوص نیت و رعایت احترام بین طرفین باشد.

وی گفت: اگر شورا با تخلفی برخورد می کند نیت شخصی ندارد بلکه برای بهبود کارها است.

چمران ضمن تشکر از شهرداری افزود: میزان خلافها در شهرداری کم شده است و امروز شهردار و معاونتهای شهرسازی دنبال آن هستند که طرح جامع و تفصیلی که به تصویب رسیده است را اجرا کنند.

معصومه ابتکار، دیگر عضو شورای شهر تهران با اشاره به الکترونیکی شدن سیستم صدور پروانه ساختمانی گفت: اگر قرار است تمام فرایند صدور مجوزها از طریق یک سیستم الکترونیکی صورت گیرد باید به گونه ای طراحی شود تا زمان تخلف سیستم تذکر بدهد.

قالیباف در خصوص این موضوع گفت: در شهرداری تمام تلاشمان این است که این اتفاق بیافتد و این کار در صورتی قابل اجرا است که تمام نقشه های دیجیتالی شهر موجود باشد.

وی در ادامه افزود: تا پایان آذرماه نقشه های دیجیتالی به روز شهر تهران آماده می شود و طرح تفصیلی نیز تا پایان شهریور ماه به اتمام می رسد. با این کار طرح تفصیلی را روی نقشه های دیجیتالی قرار می دهیم بنابراین سیستم دیگر خارج از ضوابط نمی تواند اجرا شود.

کد خبر 1126579

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha