۱۲ مرداد ۱۳۸۹، ۱۶:۵۹

با انتقال پادگان دامغان؛

کاروانسرای شاه عباسی دامغان به روی مردم گشوده می شود

کاروانسرای شاه عباسی دامغان به روی مردم گشوده می شود

سمنان - خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: درهای مجموعه کاروانسرای تاریخی دامغان پس از انتقال پادگان نظامی دامغان بر روی گردشگران باز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در دامغان، حمید یزدانی پیش از ظهر سه شنبه پس از بازدید از اماکن تاریخی این شهرستان گفت: کاروانسرای شاه عباسی دامغان برای بازدید علاقمندان و گردشگران آماده می شود.

وی با بیان اینکه مطالعه و عملیات مرمتی کاروانسرای شاه عباسی دامغان با اعتبار چهار میلیارد ریالی انجام می شود، گفت: این کاروانسرا به عنوان پادگان نظامی تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است.

یزدانی با بیان اینکه با مساعدت استاندار و مسئولان نیروی انتظامی کاروانسرای شاه عباسی دامغان برای مرمت در اختیار میراث فرهنگی قرار خواهد گرفت، گفت: میراث فرهنگی کاروانسرای شاه عباسی دامغان را برای ایجاد موزه در شهر دامغان در اختیار خواهد گرفت.

به گفته وی، این کاروانسرا که تاکنون کاربری نظامی داشته است بعد از انجام مطالعات و مرمت مورد نیاز کاروانسرا برای مرمت و آماده‌سازی جهت ایجاد موزه اعتبارات خاصی نیازمند است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان یاد آور شد: مدیریت این کاروانسرای با ارزش سال‌ها در اختیار میراث فرهنگی نبوده و کاربری نظامی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه به محض تحویل این مجموعه کار مرمت آن آغاز می شود، گفت: در صورت اختصاص اعتبارات لازم موزه باستان شناسی دامغان در این مجموعه راه اندازی می شود.

وی اضافه کرد: در صورت تعامل اداره کل زندانهای استان با میراث فرهنگی کاروانسرای شاه‌عباسی شهر سمنان که در میدان اصلی مرکز شهر سمنان واقع شده است نیز به یکی از مراکز گردشگری تبدیل می شود.

یزدانی افزود: برای انتقال زندان از مرکز شهر و این مجموعه تاریخی مصوباتی نیز در سفرهای استانی به تصویب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: کاروانسرای شاه عباسی دامغان از 50 سال گذشته تاکنون به عنوان پادگان نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفته است و از کاروانسراهای ثبت شده در در فهرست آثار ملی کشور است.

کد خبر 1127749

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha