۱۴ مرداد ۱۳۸۹، ۱۴:۱۸

ضمن مقصر دانستن ارتش لبنان؛

آمریکا از تجاوز رژیم اسرائیل به خاک لبنان حمایت کرد

آمریکا از تجاوز رژیم اسرائیل به خاک لبنان حمایت کرد

دولت آمریکا برخلاف نظر جامعه جهانی با جانبداری از تجاوز رژیم اسرائیل به روستای لبنانی العدیسه، ارتش لبنان را در این مورد مقصر دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت آمریکا بر خلاف واکنش مجامع بین المللی، اقدام دولت لبنان را در دفاع از تمامیت ارضی خود در برابر تجاوز نظامیان صهیونیست محکوم کرد.

"فیلیپ کراولی"سخنگوی وزارت خارجه این کشور ضمن مقصر دانستن لبنان در درگیری اخیر مرزی با رژیم صهیونیستی، اقدام ارتش لبنان را "بی مورد و غیرقابل توجیه" خواند.
 
این اظهارات  پس از آن ایراد می شود که فرماندهی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان مدعی قرار داشتن درختان قطع شده در خارج از خطوط مرزی لبنان شد.
 
این در حالی است که تجاوز صهیونیستها به جنوب لبنان با انتقادهای فراوان کشورهای منطقه و سازمانهای بین المللی مواجه شده است. روز گذشته کویت، امارات متحده عربی، یمن، اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی به خاک لبنان را به شدت محکوم کردند.
 
خاطرنشان می شود که خطوط مرزی جنوب لبنان موسوم به "خط آبی" پس از پایان اشغال 22 ساله این منطقه توسط رژیم صهیونیستی، در ماه می سال 2000 میلادی از سوی سازمان ملل تعیین شده و نیروهای موسوم به یونیفل نظارت بر حفظ صلح در این منطقه را بعهده دارند.
کد خبر 1128831

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha