۲۳ مرداد ۱۳۸۹، ۱۸:۴۵

در خراسان رضوی/

پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت با رویکرد جدید برگزار می شود

مشهد - خبرگزاری مهر: معاون اداره کل ارشاد خراسان رضوی گفت: پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان رضوی دهه آخر ماه مبارک رمضان در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، سعید سرابی ظهر شنبه در جلسه ستاد برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت با بیان این خبر افزود: تقدم عرضه آثار و محصولات جدید، تقویت گرایش به تدبر و مفاهیم قرآن و عترت، تقویت نقش نهادهای مردمی در نمایشگاه و افزایش مشارکت‌های مردمی، تنوع بخشیدن محصولات نمایش داده شده به منظور استفاده تمام اقشار اجتماعی از نمایشگاه و امکان دسترسی آسان مردم به آثار و محصولات از سیاست‌های اجرایی پنجمین نمایشگاه قرآن وعترت است.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه امسال توجه ویژه به نوآوری و خلاقیت شده است و باید بخشهای مذاهب اسلامی و ادیان ابراهیمی تقویت شود و در راستای این سیاستها ایجاد وحدت‌رویه در فعالیت‌های قرآن و عترت بین دستگاه‌ها و تشکل‌های دولتی مختلف را دنبال می کنیم.

سرابی به بخشهای مختلف این نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: این نمایشگاه از 24 بخش تشکیل شده است که بخش‌های نشر مکتوب، محافل و مراسم،شعر و ادب با محوریت قرآن و عترت، قرآن و نسخ خطی، نمایش فیلم با موضوعات قرآنی، هنرهای تجسمی با محوریت قرآن و عترت، هنرهای نمایشی با محوریت قرآن و عترت، تفسیر قرآن، پژوهش های قرآن و عترت، خادمان قرآن کریم، کودک و نوجوان، قرآن و فرهنگ رضوی، موسسات فرهنگی و هنری و تشکل‌های مردمی فعال، ادارات، نهادها و تشکلهای غیر مردمی از بخشهای مهم این نمایشگاه است.

 وی عنوان کرد: نشر الکترونیک و فن آوری اطلاعات، فرهنگ و هنر مساجد، حوزوی و دانشگاهی، نهمین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی، فعالیت‌های قرآنی بانوان و فرهنگ حجاب و عفاف، آموزش قرآن کریم، مشاوره‌های قرآنی، ترجمه قرآن به زبانهای مختلف، مسابقه قرآنی 1444 سیمای قرآن، شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی استان از دیگر بخشهای این نمایشگاه است.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد خراسان رضوی خاطر نشان کرد: استانداری خراسان رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آستان قدس رضوی، صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، نمایشگاه بین‌المللی مشهد، اداره کل اوقاف و امور خیریه، شهرداری، آموزش و پرورش، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان در برگزاری این نمایشگاه مشارکت دارند.

پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت دهه آخر ماه مبارک رمضان در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد دایر می شود و پذیرای متخصصان، علاقه مندان به فعالیتهای قرآنی و خانواده ها خواهد بود.

کد خبر 1133620

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha