۲۵ مرداد ۱۳۸۹، ۱۳:۲۰

کتاب"در تمام طول شب" فردا نقد می‌شود

کتاب"در تمام طول شب" فردا نقد می‌شود

کتاب"در تمام طول شب" در تحلیل آراء و نظریه‌های شعری نیما یوشیج نوشته دکتر احمدرضا بهرام‌پور فردا سه‌شنبه 26 مرداد در دفتر انتشارات مروارید نقد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست که با حضور دکتر محمد دهقانی، دکتر مسعود جعفری، سعید سبزیان و نویسنده کتاب برگزار می‌شود این اثر مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد.

 کتاب "در تمام طول شب"پژوهشی است در دیدگاه‌های نیما درباره نظریه شعر، نوآوری و شعر شاعران.نویسنده در این کتاب کوشیده تا با بررسی اشعار، نامه‌ها، مقالات و یادداشتهای نیما، به دیدگاهی منسجم‌تر و مشخص‌تر از نظریات او برسد.

 کتاب شامل چهار فصل است که عبارتند از"مروری بر آثار منثور نیما"، "نیما و نظریه شعر: امکانها و تنگناها"، "نیما و نوآوری" و " نیما و شعر شاعران". نویسنده در بخشی از کتاب درباره نیما گفته است: نیما بیشتر آرزومند فراهم آمدن زمینه‌های مناسب‌تر فرهنگی بود و بی گمان با آن سعه صدر و حوصله مثال زدنی اش، چندان انتظار نداشت که خیل مخاطبان، اشعارش را چون "کاغذ زر" بر سر و دست ببرند. او به آینده و تغییرات تاریخی و فرهنگی احتمالی، چشم دوخته بود.

جلسه بررسی کتاب "در تمام طول شب" ساعت 10 در دفتر انتشارات مروارید به نشانی خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان  نظری، پلاک 29  برگزار می‌شود.


 
کد خبر 1134742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha