۳۰ مرداد ۱۳۸۹، ۱۱:۰۲

اسکندری:

حضرت خدیجه(س) مرهم زخمهای تنهایی پیامبر بود

حضرت خدیجه(س) مرهم زخمهای تنهایی پیامبر بود

قم - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: حضرت خدیجه سلام الله علیها موجب دلگرمی و مرهم زخم های تنهایی پیامبر اسلام بود.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، حجتالاسلام عباس اسکندری صبح شنبه طی سخنانی در جمع پرسنل سازمان تبلیغات اسلامی قم، فرارسیدن سالروز رحلت جانگداز ام المومنین خدیجه کبری سلام الله علیها را به همه مسلمانان جهان به خصوص شیعیان داغدار آن وجود مبارک تسلیت گفت و اظهار داشت: حضرت خدیجه سلام الله علیها از غار حرا گرفته تا کوچه پس کوچه های مکه و شعب ابی طالب، همه جا یار و موجب دلگرمی و مرهم زخم های تنهایی پیامبر اسلام بود و از همه مهمتر، این بانوی بزرگوار برای پیامبر کوثر را به ارمغان آورد و سلسله جنبان امامت و عصمت و تداوم راه پیامبر تا پایان جهان شد.

وی تصریح کرد: اینکه معروف شده فداکاری حضرت خدیجه نثار مال ومنال خود به پیشگاه نبی اعظم صلی الله علیه و آله بوده، سخن درستی است، اما این یکی از فداکاری های آن بانوی بزرگوار بوده است.

اسکندری ادامه داد: حضرت خدیجه سلام الله علیها اقدامات مهمتر از این هم انجام داده است و این بانوی فداکار که از جایگاه وموقعیت اجتماعی بالا و والایی برخوردار بود روزی که همه قریش به پیامبر صلی الله علیه و آله کفر ورزیدند، او به پیامبر و دین اسلام ایمان آورد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: زمانی که همگان پیامبر عظیم الشان اسلام را تکذیب می کردند، حضرت خدیجه ایشان را تصدیق کردند و این به مراتب مهم تر و بالاتر از نثار مال و منال است.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به فداکاری این بانوی بزرگوار در پذیرش دین مبین اسلام و حمایت از مقام نبوت اظهار داشت: روزی که پیامبر عظیم الشان اسلام برای انجام رسالتش نیازمند وجود یک نفر بود تا برای ظاهرساختن رسالت خویش و اقامه نماز در مسجدالحرام به او اقامه کنند، تنها دو نفر فداکاری کردند و از جان خویش گذشتند که یکی نوجوان ابوطالب علیهما السلام و دیگری این بانوی سرافراز بود.

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم اضافه کرد: خدیجه کبری سلام الله علیها در حقیقت وجود خود را وقف پیامبر صلی الله و آله نمود و در همه عرصه های خطر، لحظه ای وجود رسول خدا را تنها نگذاشت.

حجتالاسلام اسکندری گفت: کیست که بتواند قدر خدیجه سلام الله علیها را بشناسد جز پیامبر و امامان معصوم، و چقدر از سوی ما محبان کوی آن بانوی فداکار کوتاهی شده است.

کد خبر 1137261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha