۴ شهریور ۱۳۸۹، ۱۷:۱۷

افزایش تردیدها در مورد موفقیت آمیز بودن سفر کارتر به کره شمالی

افزایش تردیدها در مورد موفقیت آمیز بودن سفر کارتر به کره شمالی

نبود نشانه ای از توافق"جیمی کارتر" با مقامهای کره شمالی برای آزادی یک شهروند آمریکایی، تردیدها در مورد موفقیت آمیز بودن سفر وی را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، "جیمی کارتر" رئیس جمهوری اسبق آمریکا در حالی دومین روز از سفرش به کره شمالی را پشت سر می گذارد که هنوز هیچ نشانه ای مبنی بر توافق وی با مقامهای پیونگ یانگ برای آزادی شهروند آمریکایی دیده نمی شود.

کارتر در تلاش برای آزادی "ایجالون گومز" آمریکایی 30 ساله اهل ایالت بوستون که به اتهام ورود غیرقانونی به کره شمالی به هشت سال زندان و پرداخت 700 هزار دلار جریمه محکوم شده، به این کشور سفر کرده است. اما تا کنون هیچ خبری مبنی بر موفقیت ماموریت کارتر 85 ساله در کره شمالی منتشر نشده و این امر تردیدها در مورد نتیجه بخش بودن این سفر را دوچندان کرده است.
 
با این حال امید می رود که سفر کارتر به پیونگ یانگ همچون اقدام مشابه "بیل کلینتون" برای آزادی دو خبرنگار آمریکایی موفقیت آمیز بوده و وی بتواند در پایان سفرش به شبه جزیره کره با دست پر به آمریکا بازگردد.
 
جیمی کارتر نخستین رییس جمهور آمریکا بود که در سال 1994 زمانی که بیل کلینتون بر سر کار بود به پیونگ یانگ سفر کرد و با کیم ایل سونگ، پدر فقید کیم یونگ ایل، رهبر فعلی کره شمالی دیدار کرد.
 
این درحالی است که "کیم یونگ ایل" رهبر کره شمالی امروز پنج شنبه در سفری غیرمنتظره وارد چین شده و از مناطقی در شمال این کشور دیدن کرده است.
کد خبر 1140930

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha