۶ شهریور ۱۳۸۹، ۱۷:۴۴

تحولات همسایگان شرقی/

کشته و مجروح شدن 21 عضو طالبان/ گرسنگی میلیونها کودک پاکستانی

کشته و مجروح شدن 21 عضو طالبان/ گرسنگی میلیونها کودک پاکستانی

کشته و مجروح شدن 21 عضو طالبان بدست نظامیان افغان و هشدار سازمان ملل در مورد سوء تغذیه و بیماری ناشی از سیل دهها میلیون کودک پاکستانی جمله تحولات همسایگان شرقی کشورمان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک ماه پس از وقوع سیل کشنده در پاکستان، سازمان ملل در مورد خطر گرسنگی و بیماری قربانیان این واقعه بویژه کودکان هشدار داد.

این حادثه طبیعی تا کنون نزدیک به 6 میلیون نفر را بی خانمان کرده و حدود هزار و 600 کشته بر جای گذاشته است، با این حال سازمان ملل هشدار می دهد که ادامه وضعیت موجود، ممکن است به افزایش تعداد قربانیان بیانجامد.
 
خبرها همچنین حاکی است که خطر وقوع سیل همچنان بخشهایی از جنوب پاکستان از جمله شهرهایی در ایالت سند را تهدید می کند.
 
از سوی دیگر خبرگزاری شینهوا از کشته شدن 9 شبه نظامی طالبان بدست نیروهای دولتی در ولایت شمالی تخار افغانستان خبر می دهد. بر این اساس در درگیری نظامیان افغان با طالبان در این ولایت، 12 تن دیگر مجروح شده اند.
 
در بیانیه ای که پلیس تخار در همین زمینه منتشر کرده آمده است: دهها تن از نیروهای مسلح طالبان به یک مقر پلیس در منطقه درقد در ولایت تخار حمله کردند که در نتیجه آن 9 تن از آنان کشته و 12 تن دیگر مجروح شدند.
 
بر این اساس شبه نظامیان می کوشند با حمله به این مناطق، شهرهای امن شمالی افغانستان را نیز درگیر جنگ کنند. یک روز پیش از این واقعه نیز طی حمله طالبان به منطقه ای در ولایت قندوز در همسایگی تخار، 8 نیروی پلیس افغان کشته شده اند.
کد خبر 1141968

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha