۸ شهریور ۱۳۸۹، ۱۸:۴۸

مرکز مدیریت راه های استان اردبیل افتتاح شد

اردبیل - خبرگزاری مهر: همزمان با گرامیداشت هفته دولت مرکز مدیریت راه های استان اردبیل با حضور مدیر مرکز کنترل راه‌های کشور، مدیران و مسئولان استانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر در اردبیل، مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان بعد از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح این مرکز اظهار داشت: برای فاز اول این پروژه که شامل تجهیز مدیریت راههای استان می باشد، 11 میلیارد ریال از اعتبارات ملی و سازمانی هزینه شده است.

علی رحمتی افزود: برای توسعه این مرکز در تمامی محورهای مواصلاتی اعتباری بالغ بر شش میلیارد و 900 میلیون ریال نیز از محل اعتبارات استانی که توسط فرمانداران شهرستانهای استان تامین می شود، هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تصاویر ارسالی از پنج دوربین نصب شده به صورت پایلوت در مرکز مدیریت راههای استان قابل دریافت می باشد، اضافه کرد: با راه اندازی این مرکز نظارت شبانه روزی بر ترافیک در محورهای استان صورت خواهد گرفت.

رحمتی تصریح کرد: علاوه بر کنترل ترافیک، وقایع رخ داده در راههای استان شناسایی و کنترل شده و از طریق بستر مخابراتی و به بصورت آنلاین به مراکزی نظیر پلیس راه، اداره کل راه و ترابری ارسال خواهد شد، تا امکان رفع مشکل با امداد رسانی احتمالی در کوتاهترن زمان ممکن فراهم گردد.

رحمتی در تشریح اهداف راه اندازی مرکز مدیریت راههای استان ابراز داشت: تامین ایمنی و امنیت جاده ها، مدیریت سوانح و تصادفات جاده ای، کنترل و مدیریت ناوگان باری و مسافری، آکاهی از شرایط جوی نقاط مختلف محورها، کنترل حجم ترافیک و سرعت میانگین جریان عبوری از مهمترین اهداف راه اندازی این مرکز می باشد.

وی شناسایی علل کندی حرکت، تشخیص صف، حضور وسیله نقلیه متوقف، تشخیص مواردی نظیر وجود اشیا با ابعاد بزرگ از نیم متر، حرکت در خلاف جهت، عبور عابر، دمای پیرامونی و وقوع عدم بارش را از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز عنوان کرد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان خاطر نشان کرد: با راه اندازی این مرکز و نصب دوربینهای نظارت تصویری، نقاط پرتردد بویژه محورهای اردبیل - آستارا، اردبیل - تبریز، مشگین شهر، پارس آباد، بیله سوار، خلخال و ... تحت پوشش و کنترل قرار خواهند گرفت.

کد خبر 1143344

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha