۱۶ شهریور ۱۳۸۹، ۱۴:۳۳

جلالی تذکر داد:

انتقاد از تاخیر در اعلام وصول استیضاح وزیر جهاد کشاورزی

انتقاد از تاخیر در اعلام وصول استیضاح وزیر جهاد کشاورزی

نماینده شاهرود در مجلس از تاخیر هیئت رئیسه در اعلام وصول استیضاح وزیر جهاد کشاورزی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در صحن علنی مجلس با اعلام تذکر طبق مواد219، 220، 221 و 222  آیین نامه افزود: تعدادی از نمایندگان مدتی است که استیضاح وزیر کشاورزی را تقدیم هیئت رئیسه کرده اند اما هیئت رئیسه در اعلام وصول آن تاخیر دارد و این موضوع به لحاظ آیین نامه داخلی مجلس توجیهی ندارد.

وی افزود: اگرچه هیئت رئیسه در این راستا تلاش برای برگزاری جلسات با وزیر محترم و استیضاح کنندگان داشته اند تا در این جلسه سئوالات مطرح شود اما علی الظاهر 3 جلسه برگزار شده که مثمر ثمر نبوده است.

جلالی همچنین ادامه داد: در ارتباط با تذکر طبق ماده 222 آیین نامه داخلی مجلس نیز باید بگویم 10 روز پس از طرح استیضاح، وزیر باید برای بیان توضیحات به مجلس بیاید و این مدت در روزهای کاری مجلس تعیین شده است.

ابوترابی نیز در پاسخ به جلالی دلیل عدم اعلام وصول استیضاح از خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی را هماهنگی که با نمایندگان استیضاح کننده انجام شده است عنوان کرد و افزود: بر این اساس هماهنگ شد تا نمایندگان با وزیر گفتگویی داشته باشند که البته نتایجی نیز به دست آمد اما شاید باید به نحو دیگری این موارد رسیدگی شود.

وی همچنین با اشاره به ماده 222 آیین نامه داخلی مجلس گفت: بر اساس متن این ماده وزیر یا هئیت وزیران موظف اند ظرف مدت 10 روز پس از طرح استیضاح در مجلس حاضر و توضیحات خود را ارائه دهند.

نایب رئیس مجلس افزود: ظاهرا این جملات تعطیلات مجلس را شامل نمی شود و این 10 روز ناظر به تعطیلات رسمی است.

وی گفت : باید ببینیم نتایج و گفتگوها چه می شود.

کد خبر 1147462

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha