۱۶ شهریور ۱۳۸۹، ۱۵:۵۵

تعاونی ها دو میلیون نفر اشتغال ایجاد کرده است

تعاونی ها دو میلیون نفر اشتغال ایجاد کرده است

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون تشکیل، توسعه و نظارت تعاونی های وزارت تعاون گفت: نقش تعاونی های در ایجاد اشتغال در کشور بسیار تعیین کننده است و در حال حاضر تعاونی های کشور زمینه اشتغال دو میلیون نفر را فراهم کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، وهاب فرهمند بعد از ظهر سه شنبه در همایش تعاون، کارآفرینی، اشتغال، همت مضاعف و کار مضاعف افزود: هم اکنون 31 میلیون نفر در 146 هزار و 447 تعاونی کشور عضو هستند که از این تعداد تعاونی 30هزار تعاونی راکد است.

وی با بیان اینکه از کل تعداد تعاونی های کشور 1.89 درصد مربوط به استان بوشهر است، اظهار داشت: از تعداد کل تعاونی های استان بوشهر هزار و 700 تعاونی فعال و 460 تعاونی راکد و 595 تعاونی نیز در دست اجرا هستند.

معاون تشکیل، توسعه و نظارت تعاونی های وزارت تعاون با بیان اینکه حضور تعاونی ها در بخش صنعت بسیار کمرنگ است، گفت: ورود تعاونی ها به این بخش از سیاستهای اصلی مهم این وزارت خانه محسوب می شود.

فرهمند افزود: در همین زمینه وزارت تعاون با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تفاهمنامه ای منعقد کرده که این سازمان تمام طرح های صنعتی خود را تعریف و برای اجرا به تعاونی ها معرفی کند.

وی از امضاء تفاهم نامه تعاون با پتروشیمی ایران جهت حضور تعاونی ها در بخش صنایع پایین دستی پتروشیمی تا دو هفته آینده  خبر داد و گفت: با توجه به اینکه پتروشیمی ایران در همه استانها پالایشگاه تاسیس کرده و محصولات خود را در کارخانه ها به عنوان صنایع پایین دستی به کالاهای قابل مصرف تبدیل می کند براساس این تفاهم نامه این کار از طریق تعاونی ها انجام خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر نیز گفت: تعاونی ها باید دانش محور و مسئولان تعاونی نیز دارای دانش فوق روز باشند در غیر این صورت نمی توانند به اهداف پیش بینی شده دست یابند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نقش تعاونی ها در کاهش مشکلات و موانع موجود در اشتغال کشور را ارزنده عنوان کرد و اظهار داشت: تولید بالا با حداقل هزینه، قدرت بالای مدیریت اقتصادی، تحول آفرینی در عرصه تولید با کیفیت بالای فوق روز را از مشخصات تعاونی های موفق است.

وی با اشاره به اینکه تعاونی یکی از شاخص های مهم توسعه در دنیا به شمار می رود خواستار توجه بیشتر به تعاون و تعاونی ها در کشور شد.

مدیرکل تعاون استان بوشهر نیز گفت: در هفته تعاون امسال 34 طرح تعاونی با سرمایه گذاری حدود 11 میلیارد تومان در استان بوشهر به بهره برداری رسید.

اصغر جعفری با بیان این که امسال 251 تعاونی با 9 هزار نفر عضو و اشتغال چهار هزار و 300 نفر در استان بوشهر تشکیل می شود، گفت: اداره کل تعاون استان بوشهر امسال تعهد ایجاد 810 فرصت شغلی را در این استان برعهده دارد.

در پایان این همایش نیز از 12 تعاونی برتر استان بوشهر و تقدیر شد.

کد خبر 1147545

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha