۲۲ شهریور ۱۳۸۹، ۱۳:۰۲

امامی کاشانی خبر داد:

راه اندازی رشته "شیعه شناسی در دنیای ادیان" در دانشگاه عالی شهید مطهری

راه اندازی رشته "شیعه شناسی در دنیای ادیان" در دانشگاه عالی شهید مطهری

خرم آباد - خبرگزاری مهر: تولیت مدرسه عالی شهید مطهری و عضو مجلس خبرگان رهبری از راه اندازی رشته جدید ادیان و مذاهب با گرایش شیعه شناسی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، آیت الله محمد امامی کاشانی شامگاه یکشنبه در جمع مدیران دستگاههای اجرایی استان لرستان در سخنانی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای تغییر نام شعب مدرسه عالی شهید مطهری به دانشگاه، عنوان کرد: در سال 72 مصوبه ای در شورایعالی انقلاب فرهنگی مبنی بر ایجاد شعب مدرسه عالی شهید مطهری در کشور به تصویب رسید.

وی با اشاره به ارسال نامه ای به رئیس جمهوری برای تغییر عنوان مدرسه به دانشگاه، عنوان کرد: با پیگیری های انجام شده و تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی همه شعب مدرسه عالی شهید مطهری در کشور تبدیل به دانشگاه شدند.

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری کشور با اشاره به اینکه جاذبه دانشگاه برای افراد بیشتر از مدرسه است، یادآور شد: در حال حاضر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دو رشته فقه و حقوق اسلامی و رشته فلسفه و حکمت اسلامی در این دانشگاه مورد تدریس قرار می گیرد.

آیت الله امامی کاشانی همچنین از راه اندازی دو رشته جدید در این دانشگاه خبر داد و بیان داشت: به زودی دو رشته تعلیم و تربیت اسلامی و ادیان و مذاهب به رشته های تحصیلی این دانشگاهها اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: نکته ای که روی آن تاکید داریم این است که رشته ادیان را با تاکید بر شیعه شناسی در دنیای ادیان و مذاهب اسلامی راه اندازی کنیم.

امام جمعه موقت تهران به تاثیر فعالیت دانشگاه عالی شهید مطهری در کشور اشاره کرد و گفت: موضوعی که در فعالیت این دانشگاهها و دبیرستانهای معارف اسلامی روی آن تاکید داریم بحث تربیت اسلامی نسل جوان است.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به مشکلات فرهنگی موجود در کشورمان، یادآور شد: این مشکلات فرهنگی در سراسر دنیا وجود دارد که ایران اسلامی را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی همچنین از راه اندازی دانشگاه عالی شهید مطهری در لرستان خبر داد و گفت: برای گام نخست در این دانشگاه رشته های کارشناسی دایر خواهد شد.

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری کشور با تاکید بر اینکه لرستان ظرفیت ایجاد رشته های کارشناسی ارشد را نیز دارد، یادآور شد: با ایجاد این دانشگاه در لرستان علاقمندان دیگر استانهای غرب کشور نیز می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

کد خبر 1150338

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha