۳۰ شهریور ۱۳۸۹، ۹:۳۲

افزایش چهار میلیونی سفرهای درون شهری پایتخت در مهرماه

افزایش چهار میلیونی سفرهای درون شهری پایتخت در مهرماه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اعلام اینکه با آغاز مهر میزان سفرهای درون شهری در تهران سه تا چهار میلیون افزایش می یابد گفت: پلیس با شرکت، مغازه و یا سازمانهایی که بخشی از خیابان را به عنوان پارکینگ اختصاصی خود تعیین کنند برخورد قاطع می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین رحیمی ظهر دوشنبه در اولین نشست خبری خود به بیان اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی در مهرماه پرداخت و گفت: تمام امکانات پلیس راهور از اول مهر تا 15 مهر به صورت آماده باش صددر صد است.

وی ادامه داد: در طول این مدت علاوه بر نیروهای پلیس راهور از سایر بخش های نیروی انتظامی نیز نیروی کمکی گرفته می شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از مردم تهران می خواهیم که در روزهای ابتدایی مهرماه به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند زیرا با آغاز مهر سه تا چهار میلیون افزایش سفر خواهیم داشت.

افزایش 30 درصدی ترافیک مهرماه

رحیمی با اشاره به افزایش 30 درصدی ترافیک در مهرماه افزود: برای کاهش میزان ترافیک بیش از 6 هزار اتوبوس، 12 هزار ون تاکسی و 80 هزار تاکسی در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی با اشاره به سرویسهای مدارس اظهار کرد: در سرویس های مدارس باید از رانندگان مجاز استفاده کرد.

رئیس پلیس راهور گفت: همچنین باید سرویسهای مدارس دارای برچسبهای مجوز عبور از سوی راهنمایی و رانندگی باشند.

رحیمی تصریح کرد: تمام سرویسهای مدارسی که می خواهند در محدوده طرح ترافیک تردد کنند باید تاکسی و یا دارای مجوز تردد باشند.

طرح تغییر ساعات ادارات در کاهش ترافیک موثر است

وی طرح تغییر ساعات ادارات را طرحی موثر در کاهش میزان ترافیک تهران دانست و گفت: امیدواریم آثار مثبت این طرح از اول مهرماه نمایان شده و موجب روانی ترافیک در این ایام شود.

رحیمی با اشاره به برنامه های خود به عنوان رئیس پلیس راهور تهران گفت: استفاده از نخبگان در امر ترافیک، استفاده از IT و فناوری روز دنیا، استفاده از پلیس کنترل هوایی، کنترل بزرگراهها با خودروهای جدید، استفاده از پلیس نامحسوس، استفاده از دوربین کنترل سرعت در خودروهای گشت بزرگراهها از جمله این برنامه هاست.

ورود 44 دستگاه جرثقیل جدید

وی از جایگزینی جرثقیلهای جدید به جای جرثقیل های قدیمی راهور خبر داد و گفت: جرثقیلهای قدیمی در حین حمل خودرو موجب آسیب دیدگی خودروها می شد بر همین اساس 44 دستگاه جرثقیل جدید با استانداردهای بالا تهیه و وارد سیستم راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ شده است.

رئیس پلیس راهور با اشاره به اختصاص محدوده خیابان جلوی شرکتها به پارک خودروها گفت: هیچ شرکت، مغازه و یا سازمانی حق ندارد بخشی از خیابان را به عنوان پارکینگ اختصاصی خود تعیین کند.

طرح ساماندهی موتورسیکلت ها ادامه دارد

رحیمی گفت: طرح ساماندهی موتورسیکلت ها در تهران همچنان به قوت خود ادامه می یابد تا با تمام موتورسیکلت هایی که از قانون می گریزند به شدت برخورد شود.

رئیس پلیس راهور با اشاره به استفاده از دوربین کنترل تخلفات در چراغ قرمزها گفت: استفاده جدی از این دوربین ها در دستور کار پلیس راهور تهران قرار دارد.

وی ادامه داد: با نصب این دوربین ها تخلف خودروهایی که در تقاطع ها به معبر عابران پیاده تجاوز می کنند و یا از چراغ قرمزها عبور می کنند، ثبت می شود.

محدوده طرح ترافیک تغییر نمی کند

رحیمی گفت: افزایش محدوده طرح ترافیک در تهران در دستور کار پلیس راهور نیست.

کد خبر 1155453

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha