۳۰ شهریور ۱۳۸۹، ۱۴:۴۱

همزمان با هفته دفاع مقدس/

جشنواره "عصر سوره" از فردا در حوزه هنری آغاز می‌شود

جشنواره "عصر سوره" از فردا در حوزه هنری آغاز می‌شود

جشنواره فرهنگی ادبی "عصر سوره" به مناسبت بزرگداشت سی‌امین سال آغاز دوران دفاع مقدس از فردا 31 شهریورماه در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر از پایگاه خبری حوزه هنری، در جشنواره "عصر سوره"، نمایشگاه نقاشی و آثار حجمی دفاع مقدس، نمایشگاه عکس راهیان نور، نشست پژوهشی عکاسی دفاع مقدس، نمایشگاه عکس گلزار شهدا، نمایشگاه طراحی آثار دفاع مقدس، کارگاه طراحی با موضوع دفاع مقدس و کارگاه مجسمه‌سازی در بخش هنرهای تجسمی برگزار می‌شود. موزه هنر انقلاب، گالری خانه عکاسان 1 و 2 و گالری ابوالفضل عالی میزبان این نمایشگاه‌ها و برنامه‌ها خواهند بود.


در بخش تئاتر نیز نمایش صحنه‌ای "ایستادن بر فراز یک اتفاق"در تماشاخانه مهر و"شب قبل از خزان" در تماشاخانه ماه هر روز اجرا می‌شوند. هم‌چنین چهار نمایش خیابانی "دیدار"، "یاورم"، "خاکی پر از لاله" و "دعوت برای خاک‌سپاری" در محوطه باز مقابل تالار اندیشه اجرا می‌شد. نمایش تک‌نفره تالار سوره نیز میزبان "ایستگاه وفای به عهد" در برنامه شب شعر و خاطره است.

همچنین قربان نجفی بازیگر سینما نیز در شب قصه‌خوانی دفاع مقدس با رویکرد نمایشی قصه‌خوانی می‌کند. در بخش موسیقی  علیرضا عصار به آهنگ‌سازی فواد حجازی از 31 شهریور تا 2 مهر در تالار اندیشه کنسرت می‌دهد و ارکستر نوای صلح قطعه "فتح" را از 3 تا 6 مهر ساعت 19 در همین تالار اجرا خواهد کرد. گروه‌های مختلفی محلی از نقاط مختلف ایران در محوطه باز حوزه هنری به اجرای برنامه می‌پردازند و همایش بررسی موسیقی دفاع مقدس نیز از 3 تا 5 مهرماه در تالار اندیشه 2، از ساعت 16 با حضور کارشناسان به بررسی موسیقی دوران دفاع مقدس خواهد پرداخت.


از دیگر برنامه های این جشنواره برگزاری نمایشگاه محصولات حوزه هنری در زمینه دفاع مقدس  است که در کتاب‌فروشی انتشارات سوره مهر برپا می شود.  فضای سبز محوطه حوزه هنری نیزمیزبان برنامه شب شعر دفاع مقدس با عناوین شب غزل، شب سپید، شب دوبیتی، شب رباعی، شب مثنوی، شب ترانه و شب قصیده است. برنامه شب شعر و خاطره نیز از شعرخوانی، خاطره‌گویی و اجرای نمایش در حوزه دفاع مقدس تشکیل می‌شود. اجرای ویژه‌برنامه جشن سوره نیز در مقابل ایوان آیینه و روبه‌روی کتابخانه حوزه هنری میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

جشنواره "عصر سوره" به مناسبت بزرگداشت سی‌امین سال آغاز دوران دفاع مقدس از 31 شهریورماه تا 7 مهرماه 1389 در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.
 

کد خبر 1155820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha