۲ مهر ۱۳۸۹، ۱۲:۱۱

تلاشهای سوریه و عربستان برای تنش زدایی در لبنان

تلاشهای سوریه و عربستان برای تنش زدایی در لبنان

در پی بروز تنشهای سیاسی جدید در لبنان، سوریه و عربستان بار دیگر برای بازگردادن آرامش و رفع تنشها تلاش می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، در پی افزایش تنشهای سیاسی میان گروه های لبنانی، سوریه و عربستان سعودی تلاشهای خود را برای تنش زدایی در لبنان افزایش داده اند.

"بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه با "سعد الحریری" نخست وزیر لبنان گفتگوی تلفنی انجام داد که رسانه های عربی از آن با عنوان "تلاشهای سوری - سعودی" برای تثبیت آرامش در لبنان یاد کردند.

در همین راستا "شیخ حسن عزالدین" مسئول روابط عربی حزب الله در سفارت عربستان سعودی در بیروت با "عوض عسیری" سفیر سعودی در لبنان دیدار و درباره تحولات سیاسی مهم لبنان و منطقه رایزنی کرد.

"طارق المتری" وزیر اطلاع رسانی لبنان نیز اظهار داشت : عربستان و سوریه مدتها است که برای تقویت ثبات لبنان تلاش های مشترکی انجام می دهند و طرفهای سیاسی لبنان بر این باورند که این دو کشور ضامن امنیت و ثبات لبنان هستند.

خاطرنشان می شود رئیس جمهوری سوریه و پادشاه عربستان سعودی روز جمعه هشتم مرداد برای دیدار با مقامات لبنان به طور همزمان وارد بیروت شدند. بشار اسد و عبدالله بن عبدالعزیز در سفر مهم خود به لبنان بر حمایت از این کشور در مقابل تهدیدات رژیم صهیونیستی و حفظ وحدت و اسقلال لبنان تاکید کردند و درباره توطئه های موجود در منطقه برای برانگیختن فتنه های طائفه ای و مذهبی هشدار دادند.

کد خبر 1157536

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha