۳ مهر ۱۳۸۹، ۱۳:۳۲

قلی‌خسروی به مهر اعلام کرد:

جریمه‌های سنگین در انتظار مشاوران املاک

جریمه‌های سنگین در انتظار مشاوران املاک

رئیس اتحادیه کشوری صنف مشاوران املاک با بیان اینکه مهلت ثبت نام مشاوران املاک در سامانه اینترنتی عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده تا پایان مهرماه است، گفت: افرادی که در این مدت ثبت نام نکنند باید جریمه سنگینی را بپردازند.

مصطفی قلی خسروی در گفتگو با مهر با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده از حق الزحمه کسر می شود، تصریح کرد: مشاوران املاک از خریدار و فروشنده 3 درصد مالیات بر ارزش افزوده دریافت می کنند که آن را نیز  در اظهار نامه مالیاتی خود ثبت می کنند و مشاوران املاک هم با کسر 3درصد از مجموع پول آب، برق و گاز بقیه را به حساب دولت واریز می کنند.

وی در خصوص افزایش قیمتها پس از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بیان داشت: 3 درصد مالیات بر ارزش افزوده رقم بسیار کمی است و تاثیری بر افزایش قیمت مسکن ندارد.

قلی خسروی با اشاره به نارضایتی برخی مشاوران املاک برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ، گفت: مالیات بر ارزش افزوده در تمام کشورهای پیشرفته اجرا می شود و نمی توان به بهانه نارضایتی برخی ، اجرای آن را متوقف کرد.

وی از افزایش قیمت اجاره بهای ماه‌های اخیر در نماگرهای آماری سخن به میان آورد و گفت: مرکز آمار با ارایه این اطلاعات موجب تشنج بازار مسکن می شود در حالی که سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور افزایش قیمتی را نشان نمی دهد.

قلی خسروی تاکید کرد که آمار و اطلاعات باید براساس واقعیتها اعلام شود. وی افزود: در خرداد ماه قیمت اجاره بها کمی افزایش داشت و برخی از فروشندگان هم با ارایه برخی اخبار نادرست از آینده بازار پس از هدفمندی یارانه ها منجر به افزایش قیمتها می‌شوند.

رئیس اتحادیه کشوری صنف مشاوران املاک با بیان اینکه وقتی مردم توان خرید خانه ندارند به اجبار باید مستاجر شوند، افزود: افزایش اجاره بهای مسکن ناشی از قیمتهای بالا در خرید و فروش مسکن است.

کد خبر 1157829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha