۳ مهر ۱۳۸۹، ۱۳:۰۸

آثار هنرمندان نسل اول انقلاب در نمایشگاه مقاومت به نمایش درآمد

آثار هنرمندان نسل اول انقلاب در نمایشگاه مقاومت به نمایش درآمد

نمایشگاه نقاشی مقاومت شامل منتخبی از آثار هنرمندان سه نسل بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نمایشگاه منتخب آثار کارگاه "خط، رنگ، حضور" که در سال 1386 در گذرگاه فرهنگ و هنر (خیابان شهید برادران مظفر) برگزار شده بود، برای نخستین بار در موزه‌ هنرهای معاصر فلسطین به نمایش در آمدند.

محبوبه پلنگی، رئیس موزه هنرهای معاصر فلسطین درباره‌ آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه گفت: اولین دوره کارگاه مقاومت در این موزه و گذرگاه فرهنگ و هنر، در سال 86، به مدت سه روز برگزار شد و هنرمندان سه نسل، شامل هنرمندان نسل اول انقلاب، دانشجویان و هنرجویان رشته‌های تجسمی‌ و نقاشی، در این کارگاه شرکت کردند. حاصل این کارگاه خلق 109 اثر از 93 هنرمند بود که به مناسبت هفته دفاع مقدس، منتخب این آثار را در موزه به نمایش گذاشتیم.

از جمله هنرمندان و نقاشانی که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش در آمده، می‌ توان به گودرزی، ناصر پلنگی، مرحوم محمد علی ترقی جاه، حسین خسروجردی، آنه محمد طاطاری، حبیب آیت اللهی، محمد فیروزه‌ای، محمد جوادی پور، ضیاء الدین امامی‌، کاظم چلیپا و حبیب الله صادقی اشاره کرد.

رئیس موزه هنرهای معاصر فلسطین همچنین درباره اینکه آیا در آینده نیز برنامه‌ای برای برگزاری دوباره این کارگاه‌ها وجود دارد، گفت: ما امید داشتیم بعد از دو سال این کارگاه تکرار شود زیرا به عقیده بسیاری از هنرمندان و هیئت داوران، این کارگاه یکی از بهترین کارگاه‌هایی بود که پس از انقلاب و پایان جنگ تحمیلی با این موضوع برگزار شده بود.

پلنگی افزود: آثار خلق شده در این کارگاه به دلیل حضور هنرمندان برجسته نسل اول انقلاب، در نوع خود بی‌نظیر هستند. بنابراین در صدد بودیم که این کارگاه را در سال بعد و سالهای بعد نیز اجرا کنیم که متأسفانه این طرح عملی نشد. با این حال امید داریم و در تلاش هستیم تا در آینده نیز بار دیگر با برپایی چنین کارگاه‌هایی به گردآوری آثار ارزشمند هنرمندان بپردازیم.

 این نمایشگاه از  تا 15 آبان، در موزه هنرهای فلسطین واقع در خیابان شهید برادران مظفر دایر است.
 

کد خبر 1158133

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha