۴ مهر ۱۳۸۹، ۱۵:۴۲

آیت‌الله ری‌‌شهری:

مسیر طلاب علوم دینی در راستای اهداف بزرگ انبیای الهی است

مسیر طلاب علوم دینی در راستای اهداف بزرگ انبیای الهی است

شهرستانهای تهران - خبرگزاری مهر: تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مسیر طلاب علوم دینی را خدمت به اهداف بزرگ انبیای بزرگ الهی خواند که اگر همراه با کسب توفیق از جانب خداوند سبحان باشد می‌توانند به دنیا و آخرت هر دو دست یابند.

به گزارش خبرنگار مهر در شهرری، مراسم افتتاحیه حوزه‌های علمیه خواهران و برادران حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور آیت‌الله محمدی ری‌شهری تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) و حجت‌الاسلام محمد تقریری معاون فرهنگی آستان برگزار شد.

آیت‌الله ری‌شهری در این مراسم ضمن عرض تبریک شروع سال تحصیلی جدید به خدمتگزاران عرصه علم و عمل، سربازان حضرت ولیعصر(عج) به بیان نکاتی در خصوص آدابی که طلاب باید در مسیر دانش‌پژوهشی، خود را ملزم به انجام آنها کنند، پرداخت.

وی با اشاره به دعای صباح حضرت علی(ع) که برای همگان آموزنده و قابل تامل است، گفت: اگر انسان پیرو هواهای نفسانی خویش بوده و فریب وسوسه‌های شیطان را در زندگی بخورد با وجود روشن بودن راه و معین بودن مقصد نمی‌تواند مسیر را به راحتی طی کرده و دچار گمراهی خواهد شد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) مسیر طلاب علوم دینی را خدمت به اهداف بزرگ انبیای بزرگ الهی خواند و گفت: اگر طلب علم همراه با کسب توفیق از جانب خداوند سبحان باشد می‌تواند موجب شود که طلاب به دنیا و آخرت هر دو دست یابند.

آیت‌الله ری‌شهری در خاتمه اظهار داشت: طلاب از ابتدای شروع دوران طلبگی باید خود را به خواندن نماز شب، نماز اول وقت و جماعت عادت دهند تا در ملکوت آسمانها ازآنها به بزرگی یاد کنند.

در ادامه این مراسم رئیس حوزه‌های علمیه خواهران و برادران حضرت عبدالعظیم(ع) به بیان فعالیت‌ها و برنامه‌های شش ماهه اخیر حوزه‌های علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) پرداخت و گفت: امسال در قسمت پذیرش حوزه علمیه برادران 105 طلبه جدید الورود با استفاده از 14 استاد، علوم و معارف دینی را فرا خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: بعد از تلاش‌های پیگیر و مستمر توانستیم در سال تحصیلی جدید پایه هفتم را با عنوان رسایل و مکاتب برای طلاب برادر این حوزه برپا کنیم.

حجت‌الاسلام تقدیری با اشاره به موفقیتهای چشمگیر حوزه علمیه خواهران حضرت عبدالعظیم(ع) عنوان کرد: این حوزه علمیه توانست رتبه نخست را در المپیاد سراسری کل حوزه های علمیه کشور به دست آورد.

وی تصریح کرد: پایان‌نامه‌های خواهران سطح 2این حوزه در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از بین پایان‌نامه های شرکت کننده در نمایشگاه جزو برترین ها شناخته شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درس خارج فقه آیت‌الله ری شهری با شروع سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه خواهران حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار خواهد شد که خواهران سطح 3 نیز می‌توانند در این کلاسها شرکت کنند.

کد خبر 1159081

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha