۶ مهر ۱۳۸۹، ۱۵:۱۷

هم‌اندیشی علما و اندیشمندان مسلمان ایران و مالزی برگزار شد

هم‌اندیشی علما و اندیشمندان مسلمان ایران و مالزی برگزار شد

نشست هم‌اندیشی علما و اندیشمندان ایران و مالزی به منظور تضارب آراء و تقارب اندیشه‌ها و وحدت اندیشمندان و مسلمانان دو کشور با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مالزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نشست که با حضور دکتر زاهدی سفیر ایران و جمعی از علما و اساتید دانشگاه‌های مالزی برگزار شد، آیت‌الله تسخیری دبیرکل مجمع ضمن محکوم کردن اهانت به اسلام و قرآن کریم گفت: قرآن کتاب منطق و عقلانیت است و اهانت به آن توهین به عقلانیت، توهین به قریب دومیلیارد مسلمان و مقدسات آنها است.

وی افزود: آزادی اندیشه در اسلام مطرح می‌شود اما به معنای توهین به شخصیت افراد نیست پس اهانت به قرآن کریم توهین به کرامت مسلمانان است و از آن جایی که وحدت مسلمانان در کتاب و سنت امری غیرقابل انکار است هیچ مسلمانی این تعدی و بی‌احترامی را برنمی‌تابد.

دبیرکل مجمع با بیان اینکه مطالعه قرآن، سنت و شریعت اسلام، هر عقل سلیمی را متوجه تأکید اسلام بر عقلانیت، اجتهاد و گفتگوی منطقی می‌کند، تصریح کرد: قرآن کریم راهنماست و هدایت انسان را با آشکار کردن مسیر حقیقت و سعادت میسر می‌سازد و بر تقارب آرا و گفت‌و‌گوی عقلانی و منطقی تأکید می‌کند.

آیت‌الله تسخیری در ادامه با اشاره به اینکه تقریب میان مذاهب اسلامی با حمایت علمای همه مذاهب اسلامی در قاهره آغاز شد، تصریح کرد: امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و دیگر علما و اندیشمندان ایرانی نیز به تقریب مذاهب اعتقاد ویژه‌ای دارند.

در حاشیه این نشست آیت‌الله تسخیری دبیرکل مجمع با شیخ عبد‌الحلیم عبدالقادر رئیس و اعضای جمعیت العلمای مالزی دیدار و پیرامون مسائل جهان اسلام، وحدت اسلامی و روابط دوجانبه گفتگو کردند.

در این دیدار به پیشنهاد رایزن فرهنگی ایران در مالزی و موافقت دبیرکل مجمع، شیخ عبدالحلیم عبدالقادر رئیس جمعیت العلمای مالزی و شیخ عبدالغنی شمس‌الدین به عضویت مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درآمدند.

کد خبر 1160607

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha