۱۰ مهر ۱۳۸۳، ۱۰:۱۸

در پي اعتراض به اقدام مقامات آمريكايي

يوسف اسلام: من قرباني سياست هاي آمريكا شدم

مرا به كشورم برگرداندند و بي دليل قرباني سياست هاي آمريكا شدم.

به گزارش خبرنگار موسيقي " مهر"، يوسف اسلام در اعتراض به عدم صدور مجوز ورود وي به خاك آمريكا در روزهاي گذشته، در مصاحبه اي تازه با نيويورك تايمز اعلام كرده است كه اين عمل دولت و مقامات آمريكايي از بي تفاوتي به حقوق ديگران و بي عدالتي نشات مي گيرد.
او ادامه مي دهد: من قرباني بي عدالتي و سيستم خودسرانه آمريكايي ها شدم. كارهاي عجولانه اي كه از آمريكايي ها سر مي زند، تصوير اين كشور را  در اذهان عمومي كوچك جلوه داده است. اغلب كشورهاي دنيا مرا به عنوان فردي خير مي شناسند، آنوقت آمريكايي ها بدون اينكه تحقيق كنند و يا از تحقيقات ديگران استفاده كنند، مرا به تروريست بودن متهم كرده اند و هنوز هم هيچگونه عذرخواهي از من انجام نداده اند.آيا به نظر شما اين موضوع واقعا عجيب نيست كه من هوادار خشونت وتروريسم در دنيا باشم؟ هر كسي كه با من حتي آشنايي كمي داشته باشد، پاسخ اين سوال را مي داند.  در تمام زندگي ام در پي پياده كردن صلح جهاني  و درك متقابل انسان ها از هم ، بوده ام و موسيقي ام نشانگر اين عقيده است. پس از گرايش به اسلام نيز زندگي ام در مسير كسب دانش و كمك كردن به كودكان سراسر دنيا بوده است.
يوسف اسلام كه به همراه دختر بيست و يك ساله اش هفته گذشته براي ضبط و اجراي كنسرتي در كنار انجام امور خيريه به واشنگتن دي سي سفر كرده بود، مي گويد: بسياري از طرفدارانم از من خواسته بودند كه پس از سالها به اجراي موسيقي بپردازم. بايد بگويم كه  به انجام اين كار بسيار علاقه مند بودم، اما ظاهرا با توجه به اين پيشامد،  خواست خدا چيز ديگري است.
 گفتني است يوسف اسلام، خواننده اي كه پيش از اين با نام " كت استيونز"، به اجراي قطعات موسيقي پاپ در دنيا مي پرداخت و پس از گرويدن به اسلام به انجام امور خيريه روي آورده است، در سفري كه در روزهاي گذشته براي انجام يكي از اين امور به واشنگتن دي سي داشت، در فرودگاه برگردانده  شد. دو روز قبل،  پس از پي گيري هاي مكرر وي مقامات دولتي آمريكا اعلام كردند  در اين ماجرا  نام او با نام شخص ديگري شبيه به او، اشتباه شده است.

کد خبر 116290

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha