۱۳ مهر ۱۳۸۹، ۱۹:۴۵

نخستین جلسه دادگاه متهمان کوی برگزار شد/ پایان تحقیقات درباره 17 متهم

نخستین جلسه دادگاه متهمان کوی برگزار شد/ پایان تحقیقات درباره 17 متهم

نخستین جلسه رسیدگی به پرونده موسوم به حوادث کوی دانشگاه در شعبه دوم دادگاه نظامی یک تهران برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، متعاقب اطلاعیه قبلی این سازمان پیرامون صدور کیفرخواست در خصوص اتهامات 27 نفر از متهمان حوادث کوی دانشگاه، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده صبح امروز سه شنبه برگزار شد.

در این جلسه که 23 نفر از متهمان حوادث کوی دانشگاه و وکلای آنان و تعدادی از شکات حضور داشتند، رئیس دادگاه با اشاره به روند رسیدگی به این پرونده و بیان برخی از مقررات آئین دادرسی کیفری با تأکید بر ضرورت رعایت ماده 327 قانون آئین دادرسی کیفری مصوب 1290 اعلام کرد که مطابق قانون، انتشار اسامی متهمان پس از قطعی شدن حکم دادگاه میسر خواهد بود.

در ادامه کیفرخواست صادره علیه متهمان پرونده قرائت شد و موضوع اتهامات و دلائل آن توسط رئیس دادگاه به متهمان تفهیم شد سپس شاکیان و وکلای آنان و نماینده حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نماینده حقوقی دانشگاه تهران شکایت خود را مطرح کردند و یکی از متهمان و وکیلش به دفاع پرداختند و نماینده دادستان نیز از کیفرخواست دفاع کرد.

جلسات بعدی دادگاه جهت رسیدگی به اتهامات متهمان در روزهای بعد ادامه خواهد یافت.

علاوه بر رسیدگی به اتهامات 27 نفر از متهمان که رسیدگی به اتهام آنان در دادگاه آغاز شده است تحقیقات در مورد 17 متهم دیگر پرونده نیز در دادسرای نظامی خاتمه یافته و پرونده این متهمان به زودی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال خواهد شد.

کد خبر 1164986

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha