۱۹ مهر ۱۳۸۹، ۱۱:۴۵

رونمایی از چهار سری کتاب "آداب و مهارت های زندگی" در تبریز

رونمایی از چهار سری کتاب "آداب و مهارت های زندگی" در تبریز

تبریز- خبرگزاری مهر: از چهار کتاب "آداب و مهارت های زندگی" ویژه دوره متوسطه در تبریز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی صبح دوشنبه در حاشیه رونمایی این کتاب ها گفت: در جهت تمرکز زدایی و توجه به توانمندی های استان ها تالیف کتاب "آداب و مهارت های زندگی" ویژه دوره متوسطه به معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی واگذار شده بود.

وی که پیش از قبول مسئولیت فرهنگ و ارشاد، معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بود افزود: با توجه به اعتمادی که مسئولان حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی وزارت داشتند و با شناختی که از توانمندی های بالفعل و بالقوه استان داشتیم مسئولیت تالیف این چهار جلد کتاب توسط معاونت پرورشی و تربیت بدنی استان پذیرفته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: کار با تشکیل دبیرخانه اجرایی و عملی و فراخوان از استادان و صاحب نظران آغاز و در ضمن آن جلسات مختلفی با حضور جمعی از مربیان پرورشی و مشاوران و مدیران تشکیل شد تا نیازمندی های آن مشخص گردد.

داننده گفت: از امتیازات عمده این کتاب ها در مقایسه با سایر تالیفات در این زمینه می توان به طراحی مناسب جلد کتاب، محتوا و فعالیتهای غنی، مفید و هدفمند اشاره کرد و با توجه به این که این کتاب برای دانش آموزان ایران اسلامی تالیف می شود، لذا این نکته مهم یعنی بومی سازی نیز در تالیف این کتاب ها مورد توجه قرار گرفته است.

دانند اظهار امیدواری کرد تا تالیف این کتاب ها گامی مثبت در جهت جلب رضایتمندی دانش آموزن و معلمان باشد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی سایق اداره کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: با فراخوانی از اساتید و صاحب نظران، چهار جلد کتاب "آداب و مهارت های زندگی" را (دو جلد برای دانش اموزان به عنوان کتاب کار و دو جلد دیگر برای معلمان به عنوان راهنمای معلم) تالیف و جهت تدریس در ده درصد از مدارس کشور ارائه شد.

علی داننده همچنین افزود: کارگاه های توجیهی نیز در این جهت برای مدرسان استانی در چهاردهم و پانزدهم مهر ماه جاری در تبریز برگزار شد.

کد خبر 1168505

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha