۲۱ مهر ۱۳۸۹، ۱۶:۴۲

14 واحد نمونه استاندارد در یزد تجلیل می ‌شوند

14 واحد نمونه استاندارد در یزد تجلیل می ‌شوند

یزد - خبرگزاری مهر: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان یزد گفت: همزمان با هفته استاندارد از 14 واحد نمونه استاندارد در یزد تجلیل می ‌شود.

حسن حبیبی در گفتگو با خبرنگار مهر در یزد اظهار داشت: یک واحد از 14 واحد استاندارد نمونه توزیعی است و بقیه واحدهای نمونه تولیدی هستند.

وی خاطرنشان کرد: واحد توزیعی نمونه استان یزد از آنجا که تاکنون در مراجعات بازرسان استاندارد، توزیع هیچ کالای غیراستانداردی از سوی این واحد مشاهده نشده، نمونه شناخته شده است.

حبیبی عنوان کرد: از 13 واحد تولیدی نمونه استاندارد نیز یک واحد به عنوان نمونه کشوری شناخته شده و در هفته آینده در مراسمی با حضور دکتر احمدی ‌نژاد، مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه 14 اکتبر از سوی سازمان جهانی استاندارد ISoo به نام روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است، افزود: شعار امسال "استانداردها، جهان را برای همگان دست یافتنی می‌ کند" تعیین شده است.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قانون ارتقاء کیفی خودرو و سایر کالاهای صنعتی عنوان کرد: ماده سه این قانون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به منظور حمایت از تولیدات داخلی، تمامی کالاهای وارداتی کشور باید به تایید موسسه استاندارد برسد در غیر این‌‌صورت توزیع آن ممنوع خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه اشتغال داخلی از بین نرود، تولیدات داخلی در مرحله نخست باید به استاندارد برسند و در مرحله دوم نیز باید خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کنند.

حبیبی اظهار امیدواری کرد: در این راستا نتایج کار موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ظرف شش تا هفت ماه آینده در بازار ملموس باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم توسعه استانداردها در تولید و توزیع کالاها به ویژه موادغذایی تاکید کرد: مردم باید در این زمینه حساس باشند و آموزش‌های لازم را فرا گرفته و به فرزندان خود نیز آموزش دهند تا به زودی شاهد برچیده شدن بساط کالاهای غیراستاندارد به ویژه در حوزه موادغذایی از سطح بازارها باشیم.

کد خبر 1170309

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha