۲۲ مهر ۱۳۸۹، ۱۶:۵۷

طی شش ماه سالجاری؛

920 میلیارد ریال کالای قاچاق در آذربایجان شرقی کشف شد

920 میلیارد ریال کالای قاچاق در آذربایجان شرقی کشف شد

تبریز - خبرگزاری مهر: رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی از کشف کالای قاچاق به ارزش ریالی بیش از 920 میلیارد ریال طی شش ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، سرهنگ قنبر مداحی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کشف کالای قاچاق توسط پلیس آگاهی این استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به موفقیت چشمگیر پلیس آگاهی استان در کشف جرائم و انهدام باندهای متخلف در طول شش ماه سال جاری، تصریح کرد: بر اساس آمار کشفیات سرقت ها و مجموع جرایم در استان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 32 درصد افزایش نشان می دهد.

وی افزود: بر اساس آمار جرایم خشن همچون قتل، آدم ربائی، سرقت مسلحانه و کیف قاپی در شش ماهه اول سال جاری 10درصد کاهش نشان می دهد اما سرقت به عنف افزایش داشته که به علت حساسیت پلیس کشفیات بیشتر از 100 درصد است و این امر موجب ارتقای احساس امنیت در جامعه و رضایتمندی شهروندان شده است.

این مقام مسئول به تشریح عملیات ها پرداخت و گفت: مأموران پلیس آگاهی استان با تلاش های خستگی ناپذیر خود موفق شده اند طی شش ماه سال جاری 14 باند سرقت منزل، اماکن، مغازه، خودرو و صندوق صدقات را متلاشی و بیش از 40 نفر متهم را دستگیر کنند.

سرهنگ مداحی خاطر نشان کرد: برخورد جدی، قاطع و قانونی با مرتکبان جرائم خشن و مهم، مبارزه جدی با قاچاقچیان که فعالیت کلان دارند، اجرای طرح های عملیاتی هدفمند به منظور ارتقای امنیت اجتماعی با پلیس های تخصصی دیگر از اولویت های کاری پلیس آگاهی استان است.

کد خبر 1170947

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha