۲۴ مهر ۱۳۸۹، ۹:۴۴

آنتی وار بررسی کرد:

کاهش مخارج نظامی انگلیس و لطمات وارده علیه منافع آمریکا

کاهش مخارج نظامی انگلیس و لطمات وارده علیه منافع آمریکا

یک سایت غربی در گزارشی با اشاره به کاهش بودجه نظامی انگلیس نوشت : کاهش هزینه های نظامی بریتانیا لطمات زیادی به دولت آمریکا وارد می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آنتی وار در گزارشی با اشاره به کاهش هزینه های نظامی بریتانیا و نگرانی آمریکا از کاهش نقش ارتش انگیس در عملیاتهای ناتو به خصوص در افغانستان نوشت : مشکلات اقتصادی دولت انگلیس در طول دوران رکود اقتصادی با روی کار آمدن "دیوید کامرون" نخست وزیر جدید به دغدغه ای مهم تبدیل شد و موجبات کاهش هزینه های نظامی دولت را فراهم کرد.

به نوشته آنتی وار، برنامه های انگلیس برای کاهش هزینه های نظامی هشدارهایی را از سوی مقامات آمریکایی به همراه داشت، به طوری که این نگرانی ها ابتدا در محافل خصوصی و هم اکنون توسط "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه به صورت آشکار بیان شد.

کلینتون ضمن ابراز نگرانی درباره کاهش هزینه های نظامی انگلیس بر این موضوع پافشاری کرد که بریتانیا و هر کشور دیگر عضو ناتو مسئول حفظ هزینه های نظامی خود برای پدافند مشترک هستند.

آنتی وار در ادامه می نویسد: اگرچه دولت انگلیس تنها حدود 10 درصد از هزینه های نظامی آمریکا را در بردارد، می توان گفت که بریتانیا یکی از کشورهایی هست که بیشترین مخارج نظامی را در جهان دارد.

همچنین اشغال افغانستان که وارد دهمین سال شده است، بیشترین هزینه های نظامی را در تمام دوران جنگ در بر داشته است و احتمال بیشتر شدن مخارج نظامی این جنگ وجود دارد و شماری از کشورها به سادگی به این موضوع پی بردند که نمی توانند نیروهای خود را برای همیشه در این کشور نگاه دارند و دولت انگلیس پس از آمریکا بیشترین شمار نظامیان را در افغانستان دارد و کاهش هزینه های نظامی بریتانیا می تواند لطمات زیادی را به دولت آمریکا که ادعا دارد این جنگ یک ماموریت بین المللی است، بزند.

یادآور می شود که در سال 2009 انگلیس 69 میلیارد دلار برای ارتش خود هزینه کرد که سومین هزینه نظامی عظیم در جهان بود، اما با عنایت به اینکه این کشور با کمبود بودجه عظیم روبروست انتظار می رود که لندن میزان بودجه نظامی خود را به صورت چشمگیری کاهش دهد.

این کشور همچنین در حال بررسی ادغام بخشهایی از نیروی دریایی سلطنتی خود با فرانسه برای استفاده از تجارب مشترک است.

کد خبر 1171530

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha