۲۴ مهر ۱۳۸۹، ۱۳:۰۳

صادق زاده:

تامین اجتماعی در احداث بیمارستان 300 تختخوابی تبریز بی‌مهری می‌کند

تامین اجتماعی در احداث بیمارستان 300 تختخوابی تبریز بی‌مهری می‌کند

تبریز - خبرگزاری مهر: دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز گفت: تامین اجتماعی در احداث بیمارستان 300 تختخوابی تبریز بی‌مهری می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، کریم صادق‌زاده صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نیاز شدید بیمه‌شدگان و بازنشستگان به دریافت خدمات مستقیم درمانی اظهار داشت: با توجه به مصوبات قبلی سازمان تامین اجتماعی و پیگیری‌های مستمر نمایندگان مجلس و اعلام آمادگی استانداری در راستای اختصاص زمین پنج هکتاری مورد نیاز برای احداث بیمارستان 300 تختخوابی شماره دو تبریز شاهد بی‌مهری در این زمینه هستیم.

وی گفت: انتظار می رود مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی توجه ویژه ای در خصوص احداث بیمارستان 300 تختخوابی تبریز داشته باشد.

شمار کارگران بیمه شده آذربایجان شرقی به 450 هزار نفر می رسد

وی در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت بیمه‌‌شدگان سازمان تامین اجتماعی در آذربایجان شرقی اظهار داشت: این استان با دارا بودن 450 هزار بیمه شده کارگر که در 10 هزار کارگاه مشغول به فعالیت هستند و نیز وجود 60 هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر، نیازمند توجه جدی از سوی سازمان تامین اجتماعی به مسائل معیشیتی، درمانی، رفاهی و درمانی است.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک صندوق بیمه‌ای از حق بیمه‌شدگان به وجود آمده و تمام دارایی‌ها، امکانات و سرمایه‌های موجود آن متعلق به بیمه شدگان است، افزود: در چنین شرایطی که باید اداره و نظارت بر عملکرد سازمان تامین اجتماعی از سوی صاحبان اصلی صورت بگیرد، دیگران در فعالیت آن دخالت و تصمیم‌گیری می‌کنند.

صاحبان اصلی صندوق تامین اجتماعی نظاره گر شده اند

وی با بیان اینکه صاحبان اصلی صندوق تامین اجتماعی از دور نظاره‌گر مسائل بوده و فریاد رسای آنان را هیچ گوش شنوایی پذیرا نیست، گفت: این ظلم آشکاری است که در حق بیمه شدگان اعمال می‌شود و باید شرایط به نحوی باشد که خود کارگران و بازنشستگان در امور خویش دخیل باشند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با اشاره به وجود کارشناسان زبده در میان جامعه کارگری و بازنشستگی که می‌توانند برای صیانت از سرمایه‌های بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی و تحقق خواسته‌های منطقی این قشر به انجام وظیفه بپردازند، تغییرات مدیریتی این سازمان را یادآور شد و افزود: امروز شاهد تغییرات پی در پی مدیریت با سیاست و رویکرد دولت هستیم که به هیچ‌وجه این وضع به نفع کارگران و بیمه‌شدگان و بازنشستگان نیست و باید به این موضوع توجه جدی شود زیرا اعتقاد داریم هر چقدر این سازمان به سمت دولتی شدن می‌‌رود از امکانات آن هم کاسته می‌شود.

درمانگاه تامین اجتماعی در همه شهرستان ها وجود ندارد

صادق‌زاده با ارائه پیشنهادی در راستای خرید خدمات درمانی از مراکز درمانی در مناطقی که سازمان تامین اجتماعی فاقد درمانگاه است، گفت: با وجود اینکه هزینه درمانی در همه شهرستان‌ها از کارگران کسر می‌شود در برخی از مناطق، درمانگاه سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات درمان مستقیم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در شرایط موجود احداث درمانگاه جدید مقدور نیست، افزود: از این رو در راستای جلوگیری از اجحاف به این کارگران پیشنهاد می‌شود با عقد قرارداد با مراکز درمانی و نظارت کامل برای ارائه خدمات درمان مستقیم به بیمه‌شدگان اقدام شود تا حق این بیمه‌شدگان و بازنشستگان ضایع نشود.

طرح های توسعه ای مراکز درمانی مستقیم تامین اجتماعی اجرا شود

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز همچنین با اشاره به ازدحام موجود در مراکز بیمه‌ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی، خواستار تامین کادر پرسنلی مورد نیاز برای جایگزینی افرادی که بازنشسته و یا بازخرید شده‌اند، گردید و با تاکید بر اجرای طرح‌های توسعه‌ای مراکز درمانی مستقیم سازمان گفت: به علت بدهی‌های انباشته شده در بخش درمان غیرمستقیم شاهد ارائه خدمات نامناسب هستیم و بیمه‌شدگان با مشکلات فراوانی دست به گریبانند.

در راه اندازی خانه مهر بازنشستگان تبریز تسریع شود

صادق‌زاده در ادامه با اشاره به سرنوشت مبهم ایجاد خانه بازنشستگان مهر تبریز که از مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به اذربایجان شرقی است،‌ گفت: لازم است در راه‌اندازی این خانه تسریع شود.

صادق‌زاده ضرورت حذف سن 70 سال به بالا در بیمه عمر و حوادث و مکمل را از خواسته های بازنشستگان عنوان کرد و افزود: این موضوع حتی در مورد وام هم مدنظر قرار گرفته و بازنشستگان را بسیار دلسرد کرده است چرا که این تصور در آنان به وجود آورده که نباید بیش از 70 سال عمر کنند.

وی با اشاره به اینکه سال‌ها وعده اعطای کارت منزلت به بازنشستگان داده شده ولی تاکنون اقدامی در این باره صورت نگرفته است، ایجاد فروشگاه‌های تعاونی مصرف برای بازنشستگان را از محل امکانات موجود ملکی راکد سازمان و بانک رفاه در تمامی استان‌ها به ویژه شهر صنعتی تبریز خواستار شد و گفت: بیمه‌شدگان تامین اجتماعی انتظار دارند مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی با تجدیدنظر اساسی و ارتباط سازنده با صاحبان اصلی این سازمان در راستای بهبود وضعیت تلاش مستمری داشته باشد.

کد خبر 1171776

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha