۱۲ مهر ۱۳۸۳، ۹:۵۸

دكتر شرفي در نشست علمي - كاربردي تبليغ:

معرفت شناسي علمي جوانان لازمه تعامل موفق با آنهاست

دكتر شرفي استاد دانشگاه روز شنبه در جمع طلاب و روحانيون شركت كننده در نشستهاي علمي - كاربردي تبليغ در مدرسه دارالشفاء گفت: تعامل موفق با نسل جوان، مستلزم توجه به مولفه هاي مختلفي از جمله معرفت شناسي علمي جوان، بررسي اساسي ترين مشكلات جوانان، ارزيابي برخي عوامل منفي و مداخله گر در فرايند پيام رساني و ملاحظه برخي راه كارهاي علمي در تعميق فرايند انتقال پيام مي باشد.

به گزارش گروه دين وانديشه خبرگزاري " مهر" به نقل از پايگاه اطلاع رساني رسا، دكتر شرفي به مشكلات برخي از جوانان پرداخت و گفت : مشكلات عمده اي كه بخشي از جوانان را متاثر ساخته، آنها را درگير مشكلات پيچيده تري مي كند، بحران و رشد نيافتگي هويت، ناسازگاري هاي فردي و اجتماعي ، تاخير و كاهش نرخ ازدواج، كاهش انگيزه و اميد به زندگي، بي كاري، آلودگي به عواملي نظير سيگار و مواد مخدر، تزلزل مباني ارزشها، معاشرت هاي آلوده ومغاير با ارزشهاي اسلامي ،به زانو درآمدن برابر سازوكارهاي تهاجم فرهنگي مي باشد.

وي با بيان اين مطلب كه طلاب و روحانيون مبلغ بايد اين مسائل و مشكلات را در امر تبليغ در نظر بگيرند گفت : شيوه هاي ارتباط موفق در پيام رساني، تكريم شخصيت در گفتار و رفتار، اميدآفريني و انگيزه بخشي، ارتباط برقرار كردن با مسائل روز و تحليل دقيق، توسعه و تعميق دانش عمومي و اطلاعات جديد، پالايش قصد و انگيزه و نيت و تقويت خودباوري نسل جوان است.

دكتر شرفي افزود: تاكيد بر فرهنگ غني و درخشان و اصيل اسلام، تسهيل در زمينه هاي ارتباط با خدا و بازگشت به خدا، تبيين برخي آثار ارزشمند همچون حجاب و نماز، احسان و همدلي و همزباني با نسل جوان، تقويت روح توكل به ذات اقدس الهي از جمله مواردي است كه مي توان مبلغ را درجذب جوانان موفق بدارد.

وي ادامه داد: شما مبلغين در جامعه اي كه بيش از 70 درصد جوانان (طبق نظرسنجيها به عمل آمده) علاقمند به اسلام و ارزشهاي اسلامي هستند، با كمي تلاش و كوشش موفق خواهيد بود.

دكتر شرفي با اشاره به اهميت كار مبلغان گفت : اگر شما پيام رسانان ديني بدون توجه به مسائل مطرح شده مباحث كارشناسي گام برداريد امكان آن است كه جوانان و افراد مخاطب شما دچار شبهه و در نهايت از دين رويگردان شوند، پس بايد در اين امر دقت و مطالعه كافي را داشته باشيد .

وي افزود: سعي كنيد در هنگام مطرح كردن مباحث ابتدا آن را براي حاضران شكافته و بعد پاسخي ارائه كنيد، شهيد مطهري كه نمونه يك مبلغ اسلامي است همواره در سخنرانيهاي خود از اين شيوه استفاده مي كنند و موفق بود.

وي ادمه داد: غربيها براي تبليغ انديشه هاي خودشان دست بر نقطه حساس جوانان مي گذارند كه بايد شما مبلغان از اين نكته ها استفاده كنيد و جوانان را در مسير درست و صحيح راهنمايي كنيد.

 

کد خبر 117273

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha