۲۶ مهر ۱۳۸۹، ۱۰:۴۳

جشنواره هنرهای تجسمی امام رضا(ع) به کار خود پایان داد

جشنواره هنرهای تجسمی امام رضا(ع) به کار خود پایان داد

شیراز - خبرگزاری مهر: هفتمین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی امام رضا(ع) در شیراز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر در شیراز، مدیر کل مرکز امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: علاوه بر استفاده از تکنیکها و سبکهای مختلف، هنرمندان اروپایی به وجود محتوا و مفهوم در آثار هنرمندان ایرانی قبطه می خورند چراکه این آثار در هنر ایرانی متجلی شده است.

محمود شالویی با اشاره به جشنواره رضوی تاکید کرد: برگزاری جشنواره امام رضا(ع) بزرگترین رویداد در کشور است که با توجه به فراگیری به یک جریان مهم بین المللی هنری تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت همه جانبه خود را از این جشنواره اعلام می کند و در تدارک هستیم که آثار این جشنواره را در عرصه های بین المللی به نمایش درآوریم و همچنین برای حضور در جشنواره ایتالیا به عنوان بزرگترین رویداد هنرهای تجسمی دنیا نیز از آثار شرکت کننده در این جشنواره استفاده خواهیم کرد. 

در ادامه مراسم معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس نیز با بیان اینکه اعتبارات استان باید به سمت تولید در عرصه هنر حرکت کند، افزود: اعتبارات باید به سمتی حرکت کند که هنرمندان با استفاده از خلاقیت خود تولید می کند و در این خصوص بخش قابل توجه ای از اعتبارات حوزه فرهنگ را به حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری اختصاص خواهیم داد.

حامد دهقانان تصریح کرد: ایجاد نگاه های درست و دقیق به مقوله هنر بسیار ارزشمند است که در برخی از مواقع عدم وجود چنین نگاه هایی باعث شده فرصتها از دست برود.

وی عنوان کرد: مسئولان عرصه فرهنگ نیز باید رویکردهای خود را بیش از اکنون به سمت حمایت از هنر و هنرمندان اصیل دنبال کنند.

در ادامه این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: هفتمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی امام رضا(ع) در حالی به کار خود پایان داد که با یک هزار و 353 اثر بیشترین استقبال از آن شده بود.

منصور طبیعی با اشاره به تعداد آثار ارسالی به این جشنواره در سالهای گذشته یادآور شد: در سال 83 حدود 42 اثر، در سال 84 حدود 214 اثر، سال 85 حدود 389 اثر، سال 86 تعداد 579 اثر، سال 87 تعداد 993 اثر و سال گذشته نیز 616 اثر به جشنواره هنرهای تجسمی امام رضا ارسال شده بود.

وی ادامه داد: کل هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره 617 نفر بودند که بیشترین آثار ارسالی به جشنواره نیز از استانهای فارس با 443 اثر،تهران 230 اثر، خراسان رضوی 77 اثر، مازندران 67 اثر،اصفهان 62 اثر، قزوین 56 اثر و البرز 31 اثر بوده است.

کد خبر 1172964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha