۱۲ مهر ۱۳۸۳، ۱۱:۱۴

در موافقت با استيضاح خرم:

آجرلو : فجايع پيش آمده در بخش راه ، نتيجه عزل و نصب هاي بي رويه در وزارت راه و ترابري است

فاطمه آجرلو نماينده كرج در دفاع از استيضاح خرم گفت: عزل و نصب هاي بي رويه در وزارت راه وترابري بدون مطالعه و با سلايق شخصي انجام شده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني"مهر"، فاطمه آجرلو با اشاره به اينكه يكي از مهمترين اصول مديريتي عزل و نصب هاي نيروهاي يك مجموعه است، گفت: عزل و نصب از حقوق طبيعي يك وزير است ، رياست جمهوري درهنگام معرفي وزراي پيشنهادي در سال 80 به مجلس يكي از معيارهاي انتخاب را توانايي وزرا در استفاده  از سلايق همه نيروها ذكر مي كنند، اما پس از انتصاب خرم به وزارت دريك حركت سوال برانگيز ده ها تن از مديران از سمت خود عزل مي شوند به شكلي كه كسانيكه توسط شخص وزير نصب شده اند بعد از گذشت يك سال عزل مي شوند.

وي با اشاره به برخي از عزل و نصب ها در ارگانهاي ذيربط وزارت راه گفت: به عنوان مثال در سازمان هواپيمايي كشوري 5 مدير در مدت خرداد 81 تا مرداد 81  عزل و نصب مي شوند كه يكي از آنها از سازمان گوشت به وزارت راه آمده است.

وي تصريح كرد: متاسفانه وزير به دلسوزيهاي برخي مشاوران مبني بر صحيح نبودن اينگونه عزل و نصب ها توجه نمي كند ضمن اينكه امضا كنندگان متن مبتني بر مشاوره در خصوص عزل و نصب ها را نيز عزل مي كند.

آجرلو افزود: وزير در اولين اقدام دروزارتخانه، معاون وقت حقوقي پارلماني را عزل مي كند درپي آن 70 نفر از نمايندگان مجلس ششم در نامه اي به وزير به سوابق اين فرد اشاره مي كنند و ياد آور مي شوند كه مصلحت وزارت درعزل اين شخص نيست، اما بلافاصله وي عزل مي شود.

وي تصريح كرد : در استانهاي كشور نيز وضع عزل و نصب ها در ادارات كل وزارتخانه به همين شكل است ، مثلا در استان فارس در يك سال و نيم گذشته ، سه مدير وزارت راه و ترابري عزل و مديري كه حتي يك روز هم سابقه حضور در وزارتخانه را نداشته است نصب مي شود .

وي بااشاره به عدم توجه به شايسته سالاري در انتصاب مديران وزارت راه گفت: عزل نيروهاي ارزشي متعهد و مجرب و مدافع حقوقي بيت المال و جايگزين كردن افراد فاقد صلاحيت و داراي محكوميت كيفري در وزارت بسيار مشهود است.

آجرلو افزود: مدير كل ارزيابي وزارتخانه ، درمخالفت با قرار دادهاي غير قانوني، گزارشات تخلفات را به وزير مي دهد كه برخوردي  نمي شود و بعد به رييس جمهور ارايه مي كند و دستوري از سوي رييس جمهور روي اين گزارشات مي آيد كه باز هم هيچ ترتيب اثري داده نمي شود.

وي بااشاره به فاجعه بزرگ نيشابور گفت: آقاي وزير آيا اين فجايعي كه پيش آمده نتيجه عزل و نصب هاي بي تدبير نيست.

کد خبر 117376

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha