۲۷ مهر ۱۳۸۹، ۱۵:۰۸

فعالیت تله کابین صفه باید دوباره متوقف شود

فعالیت تله کابین صفه باید دوباره متوقف شود

اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان گفت: در حال حاضر تله کابین صفه هیچگونه تأییدیه‌ای از مؤسسه استاندارد ندارد و به منظور برطرف کردن عیوب خود باید دوباره متوقف شود.

به گزارش خبرنگار مهر از اصفهان، غلامحسین حسینی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران و در مصاحبه مطبوعاتی خود به مناسبت هفته استاندارد در این زمینه افزود: به اعتقاد ما استفاده از این وسیله بر اساس شرایط و وضعیت فعلی به صلاح نیست چرا که از مجموع 110 الزام این دستگاه 63 مورد نقص و ایراد وجود داشت که تا کنون تنها 23 مورد از آن ها برطرف شده است.

وی ادامه داد: فعالیت این وسیله هم اکنون با حکم دادستانی و به صورت مشروط در حال انجام است و چنانچه سیستم قضایی و مجموعه شهرداری اصفهان، بردباری بیشتری به خرج داده و این وسیله را تا یک ماه متوقف نگاه می‌داشتند، تمامی عیوب آن برطرف می شد.

حسینی با بیان اینکه متولیان این وسیله اعتقاد دارند از آن جا که مؤسسه استاندارد در دیگر استان‌های کشور در این خصوص اقدامی نکرده است، این اقدام در اصفهان نیز ضروری نیست، امنیت و سلامت شهروندان و گردشگران را خاطر نشان ساخت و بیان داشت: این دستگاه دست دوم است و با این که از آخرین دستگاه‌های نصب شده در میان استان های کشور است، امنیت و استاندارد لازم را ندارد.

وی با تأکید بر اینکه توجیه مراجع دولتی همواره از دشوارترین مراحل استاندارد سازی است، گفت: به عنوان مثال در بحث استانداردسازی تجهیزات پزشکی که از سالهای قبل مشمول استاندارد اجباری شده است، هم اکنون مقاومتهای بسیاری از سوی مدیران دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و از آنجا که آنها بحث های خود کنترلی بازار مصرف را در دستور کار داشته اند، نیازی به نظارت مؤسسه استاندارد در دو بازار تولید و مصرف احساس نمی کنند.

حسینی با اعلام این که کالیبره نبودن این دستگاه ها سلامت مردم را تحت تأثیر قرار داده و حتی موارد منجر به فوتی را به دنبال داشته است، افزود: بازار مصرف این تجهیزات، درمانگاه ها و مراکز درمانی است اما به دلیل پیشرفته بودن آن ها در برخی موارد امکان تأیید صلاحیت وجود ندارد.

وی در این خصوص تصریح کرد: برغم برخی مقاومت ها اداره استاندارد در این زمینه از موضع خود کوتاه نمی آید و در صورت لزوم حتی از مدیریت استان نیز برای حل این مسئله استفاده خواهد کرد.

رئیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان در بخش استانداردسازی لوازم خانگی نیز اظهار داشت: تا کنون 900 نمونه کالا به طور مستقیم از بازار خریداری شده و در حال بررسی است.

وی با بیان این که این اقدام از سال 88 آغاز شده است، افزود: بیشترین موارد غیراستاندارد این کالاها در میان کالاهای قاچاق و وارد شده از طریق مبادی غیر رسمی کشور بوده است.

این مسئول همچنین با اشاره به اینکه بیش از 65 درصد پروانه های استاندارد طلای کشور مربوط به استان اصفهان است، خاطر نشان ساخت: در حال حاضر هزار و 150 کد شناسایی محصولات طلا در اصفهان صادر شده که استان اصفهان از این نظر در رتبه نخست کشور قرار دارد.

هیچ یک از شهربازی‌های اصفهان تأییدیه کامل استاندارد را ندارد

حسینی گفت: در حال حاضر هیچ یک از شهربازی های استان تأییدیه کامل استاندارد را ندارد و 6 شهربازی پلمپ شده استان در اردیبهشت ماه سال جاری نیز به صورت مشروط و با تعدادی از دستگاه های خود مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: استانداردسازی شهربازی ها به تمامی شهرداران استان ابلاغ شده اما فقط آن دسته از شهردارانی که به امنیت و سلامت شهروندان خود اهمیت داده اند نسبت به این مسئله اقدام کرده اند.

وی با اشاره به استانداردسازی آسانسورها در سازمان های دولتی و مراکز عمومی نیز گفت: در حال حاضر 45 درصد این آسانسورها غیر ایمن هستند و چنانچه دستگاه های دولتی نسبت به این موضوع بی توجه باشند، اقدامات قانونی لازم را انجام خواهیم داد.

حسینی همچنین از بازرسی بیش از هزار واحد ساختمانی در حال ساخت از ابتدای آبان ماه سال جاری خبر داد و اضافه کرد: این اقدام به منظور بررسی استفاده یا عدم استفاده از مصالح استاندارد ساختمانی در این ساخت و سازها انجام می گیرد.

 در حال حاضر 2500 واحد از واحدهای استان تحت پوشش اداره استاندارد هستند.

کمترین استانداردسازیهای استان اصفهان در بخش طلا و مصالح ساختمانی است.

سال گذشته در استان اصفهان 211 پروانه استاندارد صادر شده که این رقم از ابتدای سال جاری تا کنون 150 مورد بوده است.

کد خبر 1174214

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha