۱۳ مهر ۱۳۸۳، ۱۰:۴۲

با هدف جلوگيري از متنشج شدن و وخامت بيشتر اوضاع ؛

چين خواستار توقف حملات نظامي رژيم صهيونيستي شد

در پي ادامه تجاوزات ارتش رژيم صهيونيستي به شمال نوار غزه كه به كشته و زخمي شدن دهها غير نظامي فلسطيني منجر شده است، جمهوري خلق چين از اين رژيم خواست عمليات نظامي خود را متوقف كند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از بخش عربي راديو آمريكايي " سوا" ، چين از رژيم صهيونيستي خواست به عمليات نظامي گسترده خود در شمال نوار غزه و آدم كشي در آن منطقه پايان دهد.

سخنگوي وزارت امور خارجه چين نگراني كشورش را از كشته شدن شمار زيادي از مردم بي دفاع فلسطين در حملات نظامي صهيونيست ها ابراز كرد.

كونگ كوان از اسرائيل خواست براي جلوگيري از متنشج شدن و وخامت بيشتر اوضاع در منطقه خاورميانه فورا به عمليات نظامي خود در غزه پايان دهد.

شايان ذكر است ارتش رژيم صهيونيستي از چند روز پيش در ميان سكوت مرگبار جهان عرب و بي تفاوتي جامعه بين الملل و در راس آنها آمريكا كه در حقيقت چراغ سبزي به رژيم شارون داده است عمليات تمام عياري را عليه شمال نوار غزه به راه انداخته است كه تاكنون ده ها تن كشته و صدها تن ديگر زخمي شده اند.

آخرين خبر اينكه بامداد امروز در حمله تروريستي بالگردهاي رژيم اسرائيل در شرق غزه دو فلسطيني به شهادت رسيدند، اين دو فلسطيني از مبارزان عضو حماس بودند.

آريل شارون نخست وزير رژيم صهيونيستي پيش از اين بر تشديد حملات نظامي گسترده ارتش تحت امرش در شمال غزه تاكيد كرده بود.

توجيه غير منطقي شارون اين است كه اين حملات گسترده كه قربانيان آن غير نظاميان فلسطيني مي باشد براي توقف حملات موشكي فلسطينيان انجام مي شود.

رژيم صهيونيستي پس از حمله موشكي مبارزان فلسطيني كه در واكنش به تجاوزات اين رژيم به مناطق فلسطيني صورت گرفت دو هزارتن ازنظاميان خود را با پيشرفته ترين تجهيزات نظامي به شمال نوارغزه گسيل داشت، درحملات بي وقفه صهيونيستها تاكنون شمار زيادي كشته و زخمي شده اند، در اردوگاه جباليا در شمال غزه در يورش نظاميان صهيونيست 58 فلسطيني كشته شدند در تازه ترين درگيريها ميان مبارزان فلسطيني و نظاميان اسرائيلي 7 فلسطيني از جمله يك نوجوان 13 ساله كشته شد.

در اين حال جنبش مقاومت اسلامي فلسطين " حماس " با هشدار به رژيم صهيونيستي نسبت به عواقب وخيم حملات اين رژيم به مناطق فلسطيني تاكيد كرد انتقام خون شهداي فلسطيني را از اين رژيم خواهد گرفت ودرسي به اين رژيم خواهد داد كه هرگز فراموش نكند.

روز گذشته نيز خيابانهاي غزه شاهد تظاهرات گسترده بود كه بنا به درخواست جنبش حماس و براي همبستگي با مردم فلسطين برگزار شد.

شدت تجاوزات ارتش رژيم صهيونيستي به مناطق فلسطيني به حدي است كه كوفي عنان دبير كل سازمان ملل متحد نيزخواستار توقف فوري آن شد.

کد خبر 117678

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha