۲ آبان ۱۳۸۹، ۱۶:۳۸

راه اندازی دفتر نمایندگی تجاری آستراخان در گیلان

راه اندازی دفتر نمایندگی تجاری آستراخان در گیلان

رشت - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بازرگانی استان گیلان از راه اندازی دفتر نمایندگی تجاری آستراخان در استان خبر داد.

سیاوش امینی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این دفتر بنا به پیشنهاد نخست وزیر آستراخان و با هدف گسترش و تسهیل ارتباط تجاری بین دو استان گیلان و آستراخان راه اندازی می شود.

وی عنوان کرد: پیشنهاد راه اندازی این دفتر در دیدار با " مار کلوف " نخست وزیردولت ملی استان آستراخان در حاشیه برپایی نمایشگاه توانمندیهای اقتصادی استانهای شمالی کشور در آستراخان روسیه مطرح شد.

رئیس بازرگانی گیلان ضمن استقبال از راه اندازی این دفتر گفت: در این نشست، نخست وزیر آستراخان برای تامین نیازمندیهای تجارو بازرگانان گیلان در آن کشور نیز اعلام آمادگی کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین در حاشیه برپایی این نمایشگاه، تفاهمنامه همکاری با حضور معاون نخست وزیر آستراخان، معاون برنامه ریزی استانداری گیلان و روسای اتاقهای بازرگانی این دو استان امضاء شد.

امینی ادامه داد: در این تفاهمنامه بر گسترش مراودات تجاری و اقتصادی استانهای شمالی از جمله گیلان و آستراخان و رفع مشکلات تجار و بازرگانان منطقه تاکید شده است.
 
 دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان گفت: در دیدار با سفیر ایران در مسکو هم وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران برپایی نمایشگاه توانمندیهای استانهای شمالی کشور در آستراخان و ارائه رهنمودهای لازم، فضای تجاری در روسیه را برای حضور سرمایه گذاران بسیار مثبت ارزیابی و برای رفع مشکلات موجود اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره به استقبال گسترده تجار و بازرگان روسی از برپایی این نمایشگاه یادآورشد: برپایی این نمایشگاه نقش موثری را در آشنا کردن مردم روسیه، تجار و بازرگانان آن کشور با تولیدات واحدهای صنعتی استانهای شمالی از جمله گیلان و برررسی نیازمندیهای آن استانها داشت.

 نمایشگاه توانمندیهای استانهای شمالی کشور در فضایی به وسعت 600 مترمربع در 48 غرفه هفته گذشته در آستراخان روسیه برگزار شد.

در این نمایشگاه واحدهای تولیدکننده صنایع غذایی، لوازم ساختمانی، کاشی و سرامیک، پوشاک، صنایع شیمیایی، صنایع الکترونیکی و لبنی از استان گیلان آخرین تولیدات و توانمندی های خود را ارائه کردند.
کد خبر 1177386

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha