افزایش تب دنگی در هند

افزایش تب دنگی در هند

کوالالامپور- دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا: با مبتلا شدن 75 نفر دیگر به تب دنگی شمار مبتلایان به این بیماری در دهلی نو هندوستان به 5 هزار و 215 تن رسید.

به گزارش خبرنگار مهر و به نقل از خبرگزاری شینهوا، بعد از گذشت سه روز وقفه به دلیل نا امیدی در کشتن پشه های ناقل تب دنگی، مسئولین با از سرگیری پخش بخار حشره کش در منطقه فعالیت خود را آغاز کردند.

بر اساس گزارش رسمی از شهرداری دهلی، در سال جاری 8 نفر به دلیل ابتلا به تب دنگی جان خود را از دست دادند.

تب دنگی بیماری حاد و دردناکی است که بیشتر در مناطق استوایی رایج است و در صورت عدم مداوای مؤثر منجر به مرگ می شود. این بیماری توسط پشه ای با نام علمی "آئدس" انتقال می یابد و به علت درد شدید به نام "تب استخوان شکن" نیز معروف شده است.

این بیماری واگیردار و عفونی با یک تب ناگهانی شروع می شود، سر درد شدید، درد ماهیچه ها و مفاصل، خارش و تحریک پوست از دیگر علائم آن است.

دنگی با جوش های قرمز کم رنگ و لکه های خونی زیر پوستی خود را نشان می دهد. ورم معده همراه با دردهای شکمی، حالت تهوع ، استفراغ و اسهال از علایم آن است.

بعضی اوقات این بیماری خود را با نشانه های کمتری نشان می دهد که هیچ جوش یا لکه قرمزی نمایان نمی شود که به غلط آنفلونزا یا دیگر بیماری های عفونی تشخیص داده می شود. تب دنگی معمولا حدود 6 تا 7 روز طول می کشد که در آن مدت پلاکت های خونی بیمار کم می شود.

کد خبر 1179753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha