۸ آبان ۱۳۸۹، ۱۹:۱۸

به مناسبت روز نوجوان؛

یادواره حماسه جاودان در خرم آباد برگزار شد

یادواره حماسه جاودان در خرم آباد برگزار شد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان لرستان همزمان با سالروز شهادت نوجوان بسیجی حسین فهمیده و روز نوجوان ، یادواره "حماسه جاودان" را برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ظهر شنبه در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 901 شهید دانش آموز لرستان  اظهار داشت: شهید فهمیده نوجوانی بود که با وجود سن و سال کم ضرورت دفاع از کشور را باور کرده بود و به همین خاطر توانست با شهادتش به الگویی برای نه تنها نوجوانان بلکه آحاد مردم ایران اسلامی و جهان تبدیل شود.

تیمور احمدوند از کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری خواست تا با مطالعه زندگی و سرگذشت شهید فهمیده راه این شهید والا مقام را ادامه دهند.

وی با اشاره به حضور پررنگ نوجوانان در جبهه های حق علیه باطل، خطاب به نوجوانان عضو کانون یادآور شد: کودکان و نوجوانان در دوران دفاع مقدس با حضور خود در جبهه ها به مملکت اسلامی مان خدمت بزرگی کردند تا امروز شما در سنگر تعلیم و تربیت و علم و دانش حضور فعال داشته باشید.

مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزشهای دفاع مقدس لرستان نیز در این مراسم گفت: نوجوانان این مرز و بوم در دوران هشت سال دفاع مقدس حضوری فعال داشته و بسیاری از آنها در راه دفاع از وطن و ارزشهای اسلامی به شهادت رسیدند.

سرهنگ ناصر فرید افزود: نوجوانی مثل شهید فهمیده و شهید "عزیز الهی" از شهدای نوجوان خرم آباد با وجودی که سن کمی داشتند اما جنگ و دفاع مقدس را به درستی درک کرده و حضور آنها در جنگ یک حضور معنوی بود.

وی یادآور شد: نوجوانانی مانند شهید فهمیده با حضورشان در جبهه به الگویی برای نوجوانان و جوانان دنیا تبدیل شدند.

کد خبر 1181542

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha