۹ آبان ۱۳۸۹، ۱۵:۴۸

کنگره سراسری تغذیه ایران در شیراز برگزار می شود

کنگره سراسری تغذیه ایران در شیراز برگزار می شود

شیراز - خبرگزاری مهر: یازدهمین کنگره سراسری تغذیه ایران به مدت چهار روز در شیراز برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر از شیراز، این کنگره شامل پنج بخش برگزاری سمپوزیوم، کارگاه های آموزشی، میزگردها، سخنرانی جامع و سخنرانی علمی است.

این کنگره از 10 آبان ماه با موضوع "تغذیه از سلول تا جامعه" توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار خواهد شد.

برهم کنش مواد مغذی و ژن در دفاع سلولی بدن، تغذیه و تنظیم بیان ژن، گذر تغذیه ای و روند بیماریهای مزمن در ایران، رویکرد مبتنی بر چرخه زندگی در سبب شناسی بیماریها، تئوری بارکر، آموزش و پژوهش محور و چند تخصصی یا بین رشته ای، بومی کردن استانداردهای(rda جدول ترکیبات موادغذایی...) بیماریهای مزمن در ایران، ابعاد اپیدمیولوژی و سلولی مولکولی، تازه های رژیم درمانی و تغذیه از دیدگاه زیست محیطی از محورهای این کنگره به شمار می روند.

حدود دو هزار مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که از این تعداد یک هزار و 160 مورد پذیرفته شده و از بین مقالات پذیرفته شده 30 مورد به منظور ارایه در بخش سمپوزیومها،130 مقاله جهت ارایه سخنرانی در بخش مقالات آزاد و یک هزار مقاله نیز به صورت پوستر ارایه می شود.

در طول چهار روز برپایی این کنگره 9 سخنرانی جامع، 10 سخنرانی علمی،15 سمپوزیوم، هشت میزگرد و هفت کارگاه آموزشی برگزار می شود.

همچنین هدف از برگزاری این کنگره پرداختن به مسایل روز تغذیه و یافتن راهکارها برای امر پیشگیری و ارتقای سلامت تغذیه جامعه است و حدود دو هزار نفر از تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در یازدهمین کنگره تغذیه ایران شرکت می کنند.

اساتید پیشکسوت ایران در زمینه تغذیه و اساتیدی از کشورهای اندونزی، لبنان، هلند و مالزی از جمله سخنرانان این کنگره هستند.

در پایان این کنگره پنج سخنران و 10 پوستر به عنوان برترینها در بخش سخنرانی مقالات آزاد و پوستر معرفی می شوند.

کنگره سراسری تغذیه ایران هر دو سال یکبار برگزار می شود که یازدهمین دوره آن 10 تا 13 آبان برای نخستین بار به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برپا می شود.

کد خبر 1182185

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha