۱۸ آبان ۱۳۸۹، ۱۵:۰۱

فصل تازه‌ای از همکاری‌های گمرکی ایران و قطر آغاز می شود

فصل تازه‌ای از همکاری‌های گمرکی ایران و قطر آغاز می شود

با سفر رئیس کل گمرک ایران به دوحه، فصل تازه‌ای از همکاری‌های گمرکی میان ایران و قطر آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اردشیر محمدی رئیس کل گمرک ایران که در معیت دکتر رحیمی، معاون اول رییس جمهور و هیأتی از مقامات بلندپایه سیاسی اقتصادی کشورمان به قطر سفر کرده بود، با احمدعلی محمدالمهندی،  رییس کل گمرک قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار طرفین درخصوص راه‌های تسهیل و توسعه تجارت، حل مشکلات و موانع موجود، افزایش تبادلات تجاری بحث و تبادل‌نظر کردند.
 
براساس این گزارش، برگزاری جلسات مشترک بین رؤسای گمرکات مرزی دریایی، تبادل کارشناس و اطلاعات گمرکی بین دو کشور، سرعت بخشیدن به تشریفات گمرکی از دیگر مباحث مطرح شده در ملاقات رؤسای کل گمرکات ایران و قطر بود.
 
در این ملاقات پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری گمرکی میان دو کشور از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران به مقامات گمرک قطر ارائه و قرار شد طرف قطری آن را مورد بررسی قرار دهد.
 
 حجم مبادلات تجاری ایران و قطر در هفت ماهه نخست سال‌جاری بالغ‌بر 56 میلیون و 710 هزار دلار بوده که بیش از 40 میلیون دلار از این رقم مربوط به صادرات ایران به قطر و افزون ‌بر 16 میلیون دلار واردات ایران از این کشور بوده است.
 
این گزارش حاکی است که در سال88 نیز بالغ‌بر 65 میلیون و 826 هزار دلار کالا از ایران به قطر صادر و 69 میلیون و 818 هزار دلار کالا از قطر به ایران وارد شده است که با توجه به علاقه‌مندی مقامات گمرکی و اقتصادی دو کشور به توسعه مناسبات بازرگانی، پیش‌بینی می‌شود روند نزولی تبادلات تجاری دو کشور در یکی دو سال اخیر، در آینده سیر صعودی به خود گیرد.
کد خبر 1188479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha