۱۹ آبان ۱۳۸۹، ۱۹:۳۳

سموم شیمیایی باید از محصولات کشاورزی حذف شوند

سموم شیمیایی باید از محصولات کشاورزی حذف شوند

اصفهان - خبرگزاری مهر: معاون تحقیقاتی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: برای تامین نیازهای جامعه لازم نیست که سموم شیمیایی را وارد محصولات تولیدی کرد و به دست مردم داد.

به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، محمدعلی کمالی روز چهارشنبه در رابطه با مشکلات تولید محصولات در بخش کشاورزی با اشاره به آلایندگی‌های موجود در بخش کشاورزی افزود: عناصر سنگین، بقایای عناصر مقوی مانند سموم شیمیایی و در حال حاضر محصولات تراریخته به عنوان عامل آلوده‌ کننده محصولات کشاورزی بشمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های زیست محیطی بسیاری از طریق آب‌‌های آلوده وارد محصولات کشاورزی می‌شود، ادامه داد: مردم نیز بدون اطلاع‌از سلامتی این محصولات آنها را استفاده کرده و با مشکل روبرو می‌شوند.

کمالی با بیان اینکه سال‌هاست که عناصر شیمیایی که وارد خاک می‌شوند و تاثیرات مخرب بسیاری را برای انسان‌ها به ارمغان آورده افزود: وجود ارگانیزم‌های موجود سال‌ها است که ایجاد مخاطره کرد.

معاون تحقیقاتی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور ادامه داد: اکوسیستم به شدت در حال تخریب است و باید از آثار زیانیار مانند استفاده از کودهای شیمیایی و سموم جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه بحث تولید محصول سالم به عنوان یک مسئله اساسی و اصلی است، تاکید کرد: این مسئله در موضوع مهم مباحث علمی و سیاسی شده است.

کمالی یادآور شد: در حال حاضر تولید محصول سالم در بخش کشاورزی به عنوان فصل مشترک حتی میان کشورهای دنیا نیز مطرح شده است.

وی با تاکید بر اینکه مواردی مانند ایزوها و کدکس‌ها نیز دلایلی برای سلامتی غذا و امنیت غذایی را تامین می‌کند، اظهار داشت: این به منظور جلوگیری از مشکلات محصولات غذایی است.

معاون تحقیقاتی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور ادامه داد: سالم بودن یکی از ارکان مهم امنیت غذایی است که مورد اهمیت سازمان ملل نیز قرار گرفته است.

کمالی خاطر نشان کرد: قطع یارانه برای کودهای شیمیایی به منظور استفاده از کودهای بیولوژیک بسیار دارای اهمیت است.

کد خبر 1189425

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha