۳۰ آبان ۱۳۸۹، ۹:۴۵

رشیدی با "فرودگاه ـ پرواز 707" به ایرانشهر می‌رود

رشیدی با "فرودگاه ـ پرواز 707" به ایرانشهر می‌رود

داود رشیدی با اشاره به بازنویسی سوم نمایشنامه "فرودگاه ـ پرواز 707" توسط احمدرضا احمدی از احتمال اجرای این نمایش در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر خبر داد.

رشیدی درباره اجرای نمایش "فرودگاه ـ پرواز 707" نوشته احمدرضا احمدی به خبرنگار مهر گفت: بازنویسی سوم این نمایشنامه توسط احمدی انجام شده و در حال خواندن آن هستم. بازنویسی سوم طبق صحبت‌هایی که با احمدی داشتیم خیلی بهتر و تقریبا نمایشنامه آماده شده است. این نمایشنامه روایتگر زندگی یک شاعر است و به مقولاتی چون مرگ، عشق و آرزو می‌پردازد. "فرودگاه ـ پرواز 707" متن شاعرانه‌ای است با اینکه شعر نیست.

این بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر درباره تعداد بازیگران و زمان و مکان اجرای نمایش "فرودگاه ـ پرواز 707" توضیح داد: این نمایشنامه دارای 17 بازیگر است که البته حدود شش نقش به عنوان نقش‌های اصلی هستند. پیش از این مایل بودم این اثر را در جشنواره تئاتر فجر به صحنه ببرم ولی نمی‌توان نمایش را برای جشنواره آماده کرد. فکر می‌کنم نمایش "فرودگاه ـ پرواز 707" را در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرم که این امر مستلزم گفتگو و به نتیجه رسیدن با مدیر تماشاخانه ایرانشهر است.

رشیدی درباره احتمال اجرای جدیدترین اثر نمایشی خود در مجموعه تئاتر شهر یادآور شد: تئاتر شهر در حال از بین رفتن است و سالن اصلی آن صندلی‌های مناسبی ندارد و صحنه و پشت صحنه سالن هم دارای مشکلاتی است. اگر مدیران و مسئولان بازسازی و تعمیرات لازم را در تئاتر شهر انجام دهند این مجموعه مکان مناسبی برای اجرای نمایش است.

کارگردان نمایش‌های "پیروزی در شیکاگو"، "ریچارد سوم"، "هنر" و "منهای دو" با اشاره به اینکه تولید و اجرای یک نمایش کار آسانی نیست افزود: برای طراحی صحنه نمایش "فرودگاه ـ پرواز 707" با آقای کسرایی که به تازگی از فرانسه به ایران آمده صحبت کردیم. نمایش "فرودگاه ـ پرواز 707" نباید در مکان‌هایی ملموس همچون نمایش "منهای دو" روایت شود و دارای فضایی متفاوت است.

رشیدی تابستان سال جاری نمایش "منهای دو" را با حضور بازیگرانی چون سیامک صفری، حسن معجونی، علی سرابی، لیلی رشیدی، پگاه آهنگرانی و باران کوثری در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه برد که با استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان به تئاتر مواجه شد.

کد خبر 1195362

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha