۳ آذر ۱۳۸۹، ۱۴:۱۷

نخبگان مطرح کردند:

عدم دسترسی به منابع علمی/ شفاف‌نبودن جذب دانشجو در بنیادملی‌نخبگان

عدم دسترسی به منابع علمی/ شفاف‌نبودن جذب دانشجو در بنیادملی‌نخبگان

عدم دسترسی به منابع علمی و شفاف‌نبودن جذب دانشجویان در بنیاد ملی‌ نخبگان از سوی نخبگان 5 دانشگاه کشور در نشستی با رئیس بنیاد ملی نخبگان در دانشگاه امیرکبیر مطرح شد.

به گزارش خبرنگارمهر، نخبگان دانشگاههای امیرکبیر، تربیت مدرس، علم و صنعت، الزهرا و شهید بهشتی در سه شنبه شب در نشستی با نسرین سلطانخواه، شرکت کردند.

نحوه برگزاری آزمون پذیرش دانشجو به ویژه در دوره دکتری، اجرا نشدن عدالت آموزشی در پذیرش دانشجوی دکتری، نحوه حمایت از نخبگان، شفاف نبودن انتخاب دانشجو برای جذب در بنیاد ملی نخبگان، نقش بنیاد در تامین زمینه شکوفایی استعدادها در سطوح دانش آموزی و دانشجویی و در دسترس نبودن منابع علمی به سایر زبانهای غیر از انگلیسی از جمله مسایلی بود که دانشجویان نخبه در این نشست مطرح کردند.

دکتر نسرین سلطانخواه - رئیس بنیاد ملی نخبگان نیز در این نشست با اشاره به سابقه برگزاری نشست های این معاونت با نخبگان، گفت: نشست هایی از سوی مسئولان بنیاد ملی نخبگان با نخبگان دانشگاه های تهران، علوم پزشکی تهران و صنعتی شریف در سال جاری برگزار شد و چهارمین نشست نیز در دانشگاه امیرکبیر اتفاق افتاد.

وی رمز موفقیت بنیاد ملی نخبگان را در حضور این نهاد در میان نخبگان کشور دانست و اظهار داشت: نباید برای بنیاد ملی نخبگان ساختاری همانند سایر دستگاه ها متصور شد. این نهاد باید در میان نخبگان و استعدادهای برتر حضور داشته باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: علم و فناوری ابزار مهمی در دیپلماسی محسوب می شود که قدرت داد و ستد بیشتری به کشورها می دهد در این راه یقینا نخبگان هر کشوری می توانند پیش قراولان کاروان علم و فناوری باشند. 

کد خبر 1197853

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha