۳ آذر ۱۳۸۹، ۱۵:۵۵

آیت الله مجتهد شبستری:

تدبر در مفاهیم قرآنی ضروری است

تدبر در مفاهیم قرآنی ضروری است

تبریز - خبرگزاری مهر:‌نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تدبر و تفکر در مفاهیم قرآنی لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری ظهر سه شنبه در آیین تجلیل از حافظان قرآن آذربایجان شرقی، اظهار داشت: باید توجه داشت که حفظ و درک مفاهیم قرآنی مقدمه ای برای عمل به قرآن است.

وی، بر توجه روز افزون و بیشتر به ظرافت های قرآن از طریق تدبر تاکید کرد و گفت: در این راستا باید مربیان قرآنی برای تربیت نسل آینده تلاش های زیادی انجام دهند.

آیت الله مجتهدشبستری افزود: حافظان قرآن حاملان کلام الهی هستند و باید در رشد معنوی و فراگیری تعالیم قرآنی کوشش مضاعفی داشته باشند.

رحیم وظیفه شعاع، مدیر مهد قرآن آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، حفظ قرآن کریم را از برنامه های اصلی این موسسه اعلام کرد و گفت: به علت استقبال گسترده علاقمندان هم اکنون در این مرکز آزمون های دوره ای از حافظان اخذ می شود و در صورت موفقیت گواهی نامه و جایزه اهدا می گردد.

وی، از فعالیت های نهادهای مختلف از جمله سازمان تبلیغات اسلامی نیز در زمینه برگزاری آزمون های سراسری و اعطای مدارک رسمی و معتبر کشوری تقدیر کرد.

در این آیین به 130 نفر از حافظان نمونه و 35 نفر از داوطلبان دوره مربیگری که با موفقیت این دوره را سپری کرده اند گواهی نامه و جوایزی اهدا شد.

کد خبر 1197972

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha