۷ آذر ۱۳۸۹، ۱۴:۴۱

نمایشگاه عطر سیب افتتاح شد/

فرهنگ ملی ایرانیها از فرهنگ مذهبی جدا نیست

فرهنگ ملی ایرانیها از فرهنگ مذهبی جدا نیست

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه فعالیت در مسیر ترویج فرهنگ عاشورایی و برای امام حسین(ع) توسط تمامی سازمانها و ارگانها باید نهادینه شود، تأکید کرد: مسیر فرهنگ ملی ما از فرهنگ مذهبی جدا نیست و می‌بایست همه برای تقویت این مهم تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صبح یکشنبه 7 آذر در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه عطر سیب به تشریح واقعه عاشورا پرداخت و یادآور شد: تلاش شهرداری تهران در برگزاری این نمایشگاه و کمک به هیئات شهر تهران قابل تشکر است و دولت نهم و دهم نیز در این زمینه توجه ویژهای دارد. 

وی در پایان گفت: بعنوان یک مسئول عرض می کنم سال به سال به تعمیق باورها و نوع نگاه دقیق این هیئات می رسیم و این هیئتها در مقابل فتنه های سالهای گذشته بیشترین تأثیر را داشتند و سرکوب واقعه روز عاشورای سال گذشته، توسط سخنرانی در همین جلسات و هیئتهای مذهبی اتفاق افتاد.

امیرخوراکیان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز گفت: بر این اساس بطور قطع حادثه عاشورا، تاریخ، حرکت و قیام امام حسین(ع) با همه ابعاد، پیشینه و بحثهای آن، یکی از مهمترین سرچشمه های تغذیه کار فرهنگی سازمان و منبعی مهم برای ترسیم برنامه های فرهنگی خواهد بود.

وی افزود: با همین نگاه، هشتمین نمایشگاه "عطر سیب" برپا شد تا در انتقال پیام امام حسین(ع) نقش مهم و سازنده ای ایفا و تلاشی باشد برای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم عزاداری در هیئات شهر تهران.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهردای تهران یادآور شد: امسال این نمایشگاه در قالب 5 سوله 600 متری با 83 غرفه در زمینه های مختلف تجهیزات سخت افزاری و نیازهای نرم افزاری برپا شده است.

به گفته وی بیش از 13 هزار هیئت و مجموعه های فعال در این حوزه از حمایت این نمایشگاه برخوردار می شوند که شامل2500 هیئت مربوط به مساجد، 1200 هیئت مستقر در حسینه ها، 4300 هیئت مستمر و شناسنامه دار، 5000 هیئت موردی، 500 هیئت ویژه مدارس و هیئتهای دانش آموزی و 150 هیئت دانشجویی است که از 6 تا 15 آذرماه به نمایشگاه مراجعه می کنند.

وی توجه بیشتر این نمایشگاه به مباحث فرهنگی را شاخصه آن عنوان کرد و گفت: غرفه ای برای اطلاع رسانی و آموزش از ایمنی و بهداشت تا مباحثی چون خرافه زدایی و ... در نظر گرفته شده است. همچینن غرفه معرفی سخنران و مداح و دعوت برای هیئتها برای ارتباط مستقیم تر و ایفای نقش جدیتر در برطرف کردن نیازهای فرهنگی تدارک دیده شده است.

امیر خوراکیان تهیه کارت الکترونیک برای مخاطبان را از تدابیر انضباطی امسال برشمرد و گفت: در تمامی امور تلاش شده نظم بیشتری نسبت به سالهای گذشته جاری باشد.

تجلیل از حاج غلامرضا سازگار، حاج مرتضی ربانی، حاج صادق منتظر، حاج تقی صالحی و حاج اکبر کاظمی بعنوان پیرغلامان اهل بیت و نقالی روضه حضرت رقیه (س) توسط مرشد میرزاعلی از برنامه های مراسم افتتاحیه نمایشگاه عطر سیب بود.

هشتمین نمایشگاه فرهنگی "عطرسیب" از 6 تا 15 آذرماه ویژه تجهیز هیئتهای مذهبی شهر تهران در فرهنگسرای خاوران برپاست.

کد خبر 1200004

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha