۱۴ آذر ۱۳۸۹، ۹:۳۱

آیت الله صفایی بوشهری:

قدرت جاذبه مساجد برای جوانان افزایش یابد

قدرت جاذبه مساجد برای جوانان افزایش یابد

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مسئولین ذی ربط و جامعه روحانیت استان با بالا بردن قدرت جاذبه مساجد زمینه حضور جوانان در این مکانها را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر شنبه در جمع شماری از خدام مساجد استان اظهارداشت: همه مسئولین، جامعه روحانیت و خادمین مساجد سعی در رشد جوانان در مساجد داشته باشند و این همان سیره پیامبر(ص) و امامان(ع) است.

وی با بیان اینکه دشمن پس از تهاجم سخت نظامی اکنون تهاجم فرهنگی را شروع کرده، اظهارداشت: تهاجم فرهنگی یعنی گسترش بی دینی در مردم، توقف در عرصه علمی و پژوهشی برای جوانها، زدودن روح معنویت از جامعه و ایجاد روح بدبینی به نظام مقدس جمهوری اسلامی که ما باید آگاه و هوشیار باشیم.

امام جمعه بوشهر گفت: تهاجم فرهنگی غیرت دینی را از جامعه می گیرد و در این مسیر خون شهدا نادیده گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه دشمنان می دانند که مساجد در دفاع مقدس نظامی و دفاع مقدس فرهنگی نقش اساسی دارند، گفت: مساجد همواره رکن اساسی مقاومت در تهاجم نظامی و فرهنگی هستند به همین لحاظ دشمن به دنبال تضعیف مساجد است از این رو ما باید سعی کنیم بهترین دانشمندان و مدیران در فضای سالم و روحانی مساجد پرورش دهیم.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه باید با نوشتن برنامه فرهنگی توسط متخصصان تلاش شود مساجد آباد شوند، گفت: باید در مساجد بهترین برنامه ها از نظر ساختمانی و از نظر محتوایی، جذابترین برنامه ها در ابعاد دینی،علمی، هنری، فرهنگی و ورزشی تهیه و اجرایی شود.

کد خبر 1203864

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha