۱۵ آذر ۱۳۸۹، ۱۴:۳۷

مسکن مهمترین مشکل مددجویان بهزیستی است

مسکن مهمترین مشکل مددجویان بهزیستی است

بیرجند - خبرگزاری مهر: سرپرست سازمان بهزیستی یکی از مهمترین مشکلات مددجویان این سازمان را مشکل مسکن دانست و گفت: برای رفع این مشکل ساخت سالانه 60 هزار واحد مسکونی برای این افراد در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در بیرجند، احمد اسفندیاری صبح دوشنبه در جریان سفر به خراسان جنوبی در دیدار با استاندارخراسان جنوبی، با بیان اینکه 180 هزار مددجوی فاقد مسکن در سطح کشور شناسایی شده اند، اظهار داشت: در این راستا این سازمان با همکاری دولت، مشارکت مردم و خیران پیش بینی ساخت 200 هزار واحد مسکونی در سطح کشور را انجام داده است.

وی اضافه کرد: برای تحقق این هدف برنامه ریزی ساخت سالانه 60 هزار واحد مسکونی برای این افراد انجام شده که در سال جاری نیز این امر محقق می شود.

اسفندیاری با اشاره به اینکه برای این واحد های مسکونی زمین، انشعابات آب، برق و آماده سازی به صورت رایگان انجام می شود، خاطر نشان کرد: همچنین در این راستا 20 میلیون تومان وام قرض الحسنه با بازپرداخت 20 ساله در اختیار مددجویان قرار می گیرد.

به گفته وی دولت در این راستا یک هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه مسکن در اختیار این افراد قرار داده است.

سرپرست سازمان بهزستی کشور به بیان گوشه ای از فعالیت های این سازمان در راستای رفع نیازهای مددجویان و افراد تحت پوشش این سازمان پرداخت و  از 5.5 برابر شدن اعتبارات این سازمان در سطح کشور در دولت نهم و دهم خبر داد.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار در خراسان جنوبی با بیان اینکه ناهنجاریهای اجتماعی و آسیب های مطرح در سطح کشور دارای شاخص پایینی است،  گفت: این استان نسبت به متوسط کشوری از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده، اما با این وجود به دلیل شرایط خاص استان نیاز به توجه بیشتر مسئولان وجود دارد.

قهرمان رشید اظهار داشت: دلیل اصلی کم بودن ناهنجاری های اجتماعی در این استان هم سو بودن مردم به اصول انقلاب و همگام بودن با سیاست های عالی نظام و تدین این افراد است. 

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: به همه فرمانداران شهرستان های استان ابلاغ شده که به مشکلات معلولان به صورت خاص توجه کنند و بحث هایی مانند مناسب سازی را به صورت جدی دنبال کنند.

کد خبر 1205151

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha